Senaste nytt

Avboka ej återbetalningsbar biljett - Skatter tillbaka?

henke12

Medlem
Hej!

Jag har en Air Berlin bokning i höst jag inte kan nyttja.
Det är en billig biljett (Bokningsklasser O och L)


Är det fortfarande så att man har rätt att få skatterna återbetalda?

Ska precis ringa kundtjänst och återkommer med svar! (Räknar med nej)
 

Nemo

Medlem
Och så gör de ett avdrag för administration. När BER skulle invigas (hösten 2012) som känt ej blev av, avbokade jag en icke-avbokningsbar LH-biljett. Jag fick tillbaka 1 (en) krona efter administrativa avgifter. Visserligen en annan allians än TS.
 

AABack2ARN

Medlem
Och så gör de ett avdrag för administration. När BER skulle invigas (hösten 2012) som känt ej blev av, avbokade jag en icke-avbokningsbar LH-biljett. Jag fick tillbaka 1 (en) krona efter administrativa avgifter. Visserligen en annan allians än TS.

Den kronan kostade nog Lufthansa en hel del att hantera ;)

TS är det = TrådSkaparen? (Dvs det som på engelska forum kallas OP?)
 
Gräver upp en gammal tråd. Om man har en biljett bokad med Air Berlin, men bokad via en resebyrå som man vill avboka och få tillbaka skatterna på, vem vänder man sig till? Air Berlin hänvisar till resebyrån, stämmer detta?
 

Lonelyflyer

Medlem
Gräver upp en gammal tråd. Om man har en biljett bokad med Air Berlin, men bokad via en resebyrå som man vill avboka och få tillbaka skatterna på, vem vänder man sig till? Air Berlin hänvisar till resebyrån, stämmer detta?

Ja, är biljetten köpt via resebyrån så är de resebyrån som hanterar det.

Kan liknas vid att köpa mjölk på Ica men den är dålig, då kan man säkert kontakta Arla men du tar de i första hand med inköpsstället.
 

FF#1

Medlem
Lånar tråden, betalar Sas tillbaka skatter utan trubbel vid avbokning av en ej flexibel resa Göteborg till Luleå?
 
Toppen