Senaste nytt

Välja plats British Airways Club World

N_star

Ny medlem
Vi ska flyga stockhol-london och sedan vidare London-Dallas i British airways business class (world club) när jag loggar in på mina flight detaljer får jag frågan om jag vill välja en plats mot betalning. Vilket jag helst inte vill då det blir 3 x 745 kr per flight. Men eftersom vi flyger med ett litet barn (1 år) så måste vi givetvis ha platser brevid varandra. Har BA redan reserverat platser åt oss utan att vi kan se det eller hur ska vi göra? Jag har aldrig varit med om att det inte löst sig i slutänan men nu verkar många av platserna redan vara unavailable enligt appen. :confused::confused:

Första gången vi flyger med BA business, i ekonomi så löser det sig alltid då det finns fler säten att välja på.

TACKSAM för svar !:p
 

AABack2ARN

Medlem
Välkommen hit!

Det finns flera trådar som beskriver just detta. Tre dagar innan avresa kommer ni tilldelas platser och givetvis ihop om det är möjligt. Jag tror det då är möjligt att själv välja platser för er - men vet inte riktigt eftersom jag har status och inte behöver betala. I övrigt brukar det gå att lösa ombord.

Men läs gärna de andra trådarna som finns avseende detta ämne här på forumet.
 

doc

Medlem
Hej och välkommen N_star. Här är lite info från BA.

Enjoy your flight together

Choose seats for the whole family so that you can be sure you're seated together.

You may be able to reserve seats for free if you have an infant in your booking, otherwise there will be a charge.

If you decide not to reserve your seats in advance, we'll do it for you 5 days before departure. If you can't be seated together, we'll make sure each child is seated with an adult from your group.

http://www.britishairways.com/sv-se/information/seating/choosing-your-seat

http://www.britishairways.com/sv-se/information/family-travel
 

N_star

Ny medlem
Tack för svaret ! Vi har ju ett spädbarn men har bokat ett eget säte för honom. Vi kollar vilka säten de valt för oss och så får vi se om de funkar annars kontaktar vi BA. Tack igen :)
Första gången i business class på detta bolag och alla fungerar ju onekligen lite olika.
 

agehall

Medlem
Troligen får ni ett "loveseat" och en stol till. Om den sista stolen blir i anslutning eller inte är svårt att säga, men ni kan ju hoppas på det.
 

N_star

Ny medlem
Troligen får ni ett "loveseat" och en stol till. Om den sista stolen blir i anslutning eller inte är svårt att säga, men ni kan ju hoppas på det.

Ja, tack, det var så jag hoppades. Businessclass är inte alltid helt utformat för familjer. Vilket man kan förstå, det är ju inte direkt dem man riktar sig mot. Men vi reser ju gärna business eller premium med barnen. Blir så trångt annars ju :p
 

Kricka

Medlem
N_star Välkommen !
Vi reser oftast ensamma men ibland tar med familjen (på semester/motsvarande) så frågan
är intressant för rätt många upplever jag. Min fru och dotter brukar få det agehall kallar loveseat
dvs. E + F och jag brukar ta G-platsen.
Om du och familjen inte redan är medlemmar i B.A (eller annat One World frequent flyer program)
så bör ni alla tre gå med i B.A. Executive Club och sedan skapa ett familjekonto. Ni får rätt mycket
poäng för resan och alla samlade på ett ställe.
 

N_star

Ny medlem
Tack för svaret ! Vi har faktiskt gått med i BA´s bonusprogram iom detta flyg så numer har vi ett familjekonto där. Är vi nöjda så kan vi absolut tänka oss att flyga fler gånger med BA och deras world club.
 

Kricka

Medlem
Jag hoppas och utgår ifrån att ni blir riktigt nöjda med B.A. ! Vi är några eftersläntrare från Farnborough
som sitter i (Galleries First) loungen på Heathrow och ser fram emot den sena flighten med B.A. till Stockholm.
 
Toppen