Senaste nytt

Aegean Intjäning med codeshare - Berätta om era upplevelser!

Jonas C

Medlem
Utifrån alla reserapporter och trådar som kommit upp under den senaste tiden, så tycks många ha kört A3 Gold runs med LX på SAS Code-share, och även jag kan räkna in mig bland dem.

Flög med LX och SK på sträckan PVG-ZRH-ARN i Business, i bokningsklass P och saknar fortfarande poängen från SAS flighten. Extremt irriterande att ligga 900 poäng från Gold, då jag har några resor inbokade med långa bytestider och känner inte för att spendera 4 timmar yrandes runt bland taxfree butiker, holiday pax och överprisade caféer.

I värsta fall skulle det vara möjligt att försöka förklara situationen till lounge personalen? (Kastrup bland annat)

Det har gått 6 dagar sedan flygningarna och än så länge har inga miles dykt upp. Ringde Aegean igår, och blev uppmanad av en extremt otrevlig och oflexibel agent att efterregistrera poängen, som skulle ta upp till 10 dagar.

Hur har era upplevelser vart med poängintjäning hos code-share, och efterregistreringar. Berätta gärna!

//Jonas
 

090034208

Medlem
Hej!

ARN-ZRH med LX i bokningsklass S, 100% intjäning, kommit på kontot.
ZRH-BKK med LX4300(op av TG) S, både LX och TG ger 100% till A3, men inte denna flight, har efterregistrerat men 0 poäng.
 

Mauricio

Medlem
Det här vet du redan Jonas, men postar så att övriga också får se.

ARN-ZRH med SK i Z gav 1798 poäng
ZRH-GRU med LX i Z gav 11952 poäng
ZRH-GRU med JJ i Z gav 3226 poäng

Hade allt på kontot 3 dagar efter första flygningen.
 

agehall

Medlem
I värsta fall skulle det vara möjligt att försöka förklara situationen till lounge personalen? (Kastrup bland annat)

Det kostar ju inget att försöka, men jag skulle inte räkna med att det funkar. Hade du varit 900 poäng från EBG och det var en SK flight som saknades hade nog dina chanser ökat, men en LX-flight krediterad till A3 är lite mer tveksamt.

Det har gått 6 dagar sedan flygningarna och än så länge har inga miles dykt upp. Ringde Aegean igår, och blev uppmanad av en extremt otrevlig och oflexibel agent att efterregistrera poängen, som skulle ta upp till 10 dagar.

Ibland tar det oroväckande lång tid att få in poäng (har ingen erfarenhet av A3, men det gäller nog dem också...). Tycker man att det dröjt för länge, så får man skicka ärendet till retroregistrering. Det är inte mer med det.
 

Jonas C

Medlem
Det här vet du redan Jonas, men postar så att övriga också får se.

ARN-ZRH med SK i Z gav 1798 poäng
ZRH-GRU med LX i Z gav 11952 poäng
ZRH-GRU med JJ i Z gav 3226 poäng

.

Jo, men Z är en full-flex bokningsklass och den finns även hos SAS. I detta fall var det P, en bokningsklass som SAS alrdrig någonsin skulle ha erbjudit. Så frågan är dom om SAS konverterar den till sin egen Z, eller krediterar 0. Alla bokningsklasser i Business ska ge intjäning, men ändå...
 

agehall

Medlem
Jag är rätt säker på att LX P omvandlas till SK Z. Om du satt i C kabinen så är det nästan garanterat så i ditt fall.
 

GOTATH

Medlem
Jonas vet nog detta redan men, Fick 1798 poäng på min SK-flight ARN-ZRH i bokningsklass C. Även om min bokning var med LX-nummer krediterades den med SK-nummer och SK-klass. Är det P-klass som flighten är bokad i tror jag tyvärr att det blir 0 poäng om den flögs av Sas...
21.12.2011 SK1605 C ARN - ZRH Stockholm-Zurich 1792 1792
 

agehall

Medlem
Nu har jag kollat på min tur till DXB i sommras. Den var bokad i LX P och ARN-ZRH flögs på SK-metall. LX P översattes då till SK Z och gav 3000p (inkl EBG bonus).
 

agehall

Medlem
Fast SK Z måste väl ge poäng hos A3? Eller??

Översättningen från LX P till SK Z när SK utför flygningen bör vara densamma oavsett vilket program man krediterar till.
 
Toppen