Senaste nytt

Drama på Metropol Sofitel i Hanoi

Henrik_B

Medlem
Befinner mig på Metropol Sofitel i Hanoi. Delar av innetaket ramlade in i rummet nu ikväll och träffade nästan min ena son som låg och sov. Vi blev tidigare uppgraderade till det rummet efter att en läcka från taket uppstod i vårt första rum som vi också blev uppgraderade till från min orginalbokning (via Rocketmiles). Nu har vi blivit uppgraderade till en svit i den nya byggnaden och fått lounge access mm.

Jag ska ha ett möte med Duty Managern imorgon om det inträffade, och jag behöver förslag på vad jag kan kräva för kompensation förutom det vi redan har fått. Har lägsta statusnivån i LeClub. Svar mottages tacksamt!
 

Henrik_B

Medlem
Det kommer jag naturligtvis att påtala. Dock tror jag det kan bli svårt eftersom bokningen gick via tredje part.
 
Är du Le Club medlem kan du ju kräva poäng för ett värde av det som du fick betala på Rocketmiles. Med andra ord så att du kan få en stay helt betalt för poäng.
 

ChabbeT

Medlem
Oj skönt att höra att ingen skadades. Jag tycker du ska krävs pengar tillbaka samt en del le club poäng...

Och nu min dumma fråga hur e loungen?
 

Henrik_B

Medlem
Jag har bett Duty Managern att tänka ut något riktigt bra tills i morgon, vi får se vad han kommer upp med. Gillade det tidigare rummet bättre då den gamla byggnaden har mer av den klassiska kolonialstilen som vi är ute efter. Sviterna och loungen ligger i den nya byggnaden som har en modernare och lite brackigare stil. Har inte hunnit med loungen ännu men lovar att återkomma om den.
 

jumbooze

Medlem
Om du vill läsa på lite om kompensation för problemen så föreslår jag att du läser på loyalty lobby där kan man läsa om gäster med problem och hur dessa kan lösas på olika sätt ( eller inte lösas )
 

henrik l

Medlem
Som företagsekonom och ekonomistyrare:D är väl det generella rådet att begära sådant som maxar ditt värde och minimerar leverantörens negativa kassaflöde. T ex det lär vara betydligt lättare att få med nya vinterdäck när du köper bil, än pruta motsvarande summa.
 
Last edited:
Toppen