Senaste nytt

Stationär dator som handbagage?

Akt

Medlem
Hej!

Skall resa till Amsterdam inom några veckor och hade tänkt få med mig min stationära dator. Den är liten nog för att få plats inom både storleks och viktbegränsningarna för handbage så det bör inte vara problemet. Är det någon som har erfarenhet av att flyga med sådana saker? Vad säger säkerhetskontrollen? Bör man kontakta någon och fråga först?
 

fcx

Medlem
Har flugit med konstigare saker än så utan problem. Dock så kommer den förmodligen att få åka två eller tre gånger på bandet i säkerhetskontrollen, och du kommer att få packa upp den ur väskan. Räkna med 5-10 minuter extra.
 

Kebalibre

Medlem
Har flugit många gånger med desktops i handbagaget till och från olika Europeiska länder utan några problem. Har oftast inte ens behöva plocka ur den ur väskan.
 

agehall

Medlem
Jag har flugit med upp till 4 mac mini i mitt handbagage och det är inga konstigheter. Det är bara att plocka upp som vilken laptop som helst.
 

Akt

Medlem
Låter bra att det har fungerat för er! Är ett egenbyggt system och de brukar ju ha så konstiga regler vid säkerhetskontrollerna så man blir lite orolig.

De får scanna den hur mycket de vill, dock vill jag ju helst inte att de börjar pilla i den på grund av ESD skador osv. Men öppna och titta och dylikt är ju inga problem.
 

jumbooze

Medlem
Jag har flugit med upp till 4 mac mini i mitt handbagage och det är inga konstigheter. Det är bara att plocka upp som vilken laptop som helst.
Scary :D
Jag hade också 4 mac mini i mitt handbaggage + en router = perfekt demomiljö packade med utskuren skumgummi så låg det helt på plats.
 
Toppen