Senaste nytt

Orsak till att SK946 var inställd 28/5-2014

Joggi

Medlem
Jag skulle flyga YYZ-ARN i onsdags men när jag skulle checka in så blev det problem och det visade sig att SK946 mellan Chicago och Stockholm var inställd. Jag var redan ombokad på annan rutt (utan att fått någon information om detta) men blev totalt lite över 5 timmar försenad till Stockholm. Jag funderar på att begära ersättning enligt EC-261/2004 men undrar om man kan ta reda på orsaken till att SK946 var inställd och när den blev det?
 

agehall

Medlem
Enligt SAS så var det tekniska skäl som gjorde att SK945/946 ställdes in i onsdags, så EU261/2004 bör gälla i ditt fall tycker jag.
 

Joggi

Medlem
Krav på ersättning inskickat, svar beräknas inom 2-3 veckor. Blir spännande att läsa svaret. :)
 

Joggi

Medlem
Krav på ersättning inskickat, svar beräknas inom 2-3 veckor. Blir spännande att läsa svaret. :)

Har fått ett svar nu och SAS går med på kravet på ersättning vilket är mycket bra. Däremot tycker jag det är lite märkligt att de erbjuder 5300 DKK vilket är mycket mer än de 600 EUR jag krävde (>100 EUR enligt Google). Är det bara att tacka och ta emot eller har jag missat något?
 
Toppen