Senaste nytt

Sparrow Aviation öppnar linje Göteborg City- Stockholm Bromma

GOTATH

Medlem
Fick precis reda på att ett nytt flygbolag skall ge sig in i den hårda konkurrensen Göteborg -Stockholm. Sparrow Aviation börjar flyga Göteborg City Airport - Stockholm Bromma den 18 augusti med en ERJ-145. 32 avgångar i veckan planeras det för. Pris från 399 kr inklusive baggage och något ätbart ombord.

Sparrow Aviation startar den 18:e augusti den nya linjen Göteborg City Airport till Bromma Stockholm Airport.

Sparrow kommer erbjuda 32 avgångar i veckan med jetplanet Embraer ERJ-145 med 49 säten. Turlistan innefattar 6 avgångar dagligen måndag till fredag samt 2 avgångar på söndagar.

- Sparrow erbjuder kunden att flyga City till City och därmed minskas restiden markant för många resenärer. För kunder som t.ex. bor på Hisingen, Hönö/Öckerö, Kungälv samt Stenungsund är Sparrows nya linje det mest tidseffektiva alternativet till Stockholm. Vi är dessutom glada att kunna erbjuda alla göteborgare ett ytterligare alternativ till Bromma Airport säger bolagets VD Philip Löfgren.

- Det starka näringslivet på Hisingen har länge efterfrågat en Stockholmslinje till/från Göteborg City Airport. För Stockholmare som ska besöka företag på Hisingen innebär denna linje en anmärkningsvärd tidsbesparing kommenterar Sparrows kommersiella chef Jan Havossar.

Biljetter kan bokas på www.sparrow.se eller hos resebyrå.
Sparrow öppnar Göteborg City Airport till Bromma Airport - Sparrow Aviation

Nu blir det enklare att ta flyget till Stockholm | GT

https://www.sparrow.se/

Jag är skeptisk till att de kommer igång med linjen. Vad tycker BC?
 

MarcusC

Medlem
GSE är ju förvisso centralt från vissa delar av gbg.
Men utan bil/taxi är det rätt bökigt. Räcker inte Malmö Avi på Bromma?

Tveksamt dett kan bli så långvarigt med den konkurrens som finns förvisso från GOT
 

twiggs

Medlem
Den flygplanstypen tror jag inte ens är godkänd på Bromma pga bullerrestriktioner om det inte ändrats nyligen. Så var det iallafall när Skyways fick Embraer nylevererad för tiotalet år sedan. Men något skäl till det skulle ändrats ser jag inte då restriktioner kring BMA snarare skärpts väl?

Dessutom verkar vissa bitar på deras hemsida vara kopierade från tidigare existerande webbplatser. Jag känner t ex igen stycket om matservering, helt och hållet ordagrant!

Magkänslan säger att det är något skumt kring det där.
 

Palazzi

Medlem
Inget oseriöst denna gång. Det är researrangören "Flyglinjen" som bytt namn till Sparrow, och BMI sköter flygningarna.

Om det bär sig är en annan sak :)
 

twiggs

Medlem
Jaha! Nu vet jag varför jag känner igen texter ordagrant.

Det är ju det flygbolaget som tidigare flög mellan Jönköping och Bromma/Köpenhamn som bytt namn och ska "flyga" mellan GSE och BMA också. Och ja, Embraer är förbjudet på BMA så det blir ingenting med detta.
 

twiggs

Medlem
Finnair flög Embraer som inte tilläts sen, och likaså skulle en norskt flygarrangör i en lila målning göra det samma från någon ort tills man insåg att det inte gick.
 
Toppen