Senaste nytt

Sökes: Finnair, Turkish Airlines eller Qatar Airways till Bangkok

Wermland

Ny medlem
Varifrån vill du börja din resa? STO eller OSL
Var är din destination? BKK eller annan billigare stad i närområdet
När vill/behöver du resa ut? 26-27DEC
När vill/behöver du komma hem? ung. 1-3FEB
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? I Business class
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Finnair/Turkish ev. Qatar
Vad är din budget? ---
Vad är det viktigaste för dig? Billigt, helst med bra transfertid på hemresa
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? ---
Efter några magra år i ekonomi ska det få bli business igen (åkte en hel del där under tiden jag jobbade hos BA)

MEst intresserad om vilket bolag som är bäst av Finnair eller Turkish? Eller skulle det vara värt 5000 kr extra att flyga Qatar (medlem där).
Alternativet är återigen en ek. resa för 6500 kr med Air China.
 

agehall

Medlem
Välkommen hit Wermland.

Vad är din budget? ---

Tyvärr finns det nog inga flyg som är gratis. Vänligen uppge en konkret summa du kan tänka dig att betala så är det enklare för oss att hjälpa dig.

Eftersom du dessutom verkar vara inne på ett par specifika bolag, så då är det ju bara att jämföra priserna hos dessa bolag...
 

Wermland

Ny medlem
max budget: ca 20000 kr
Är mest intresserad vilket av Finnair eller Turkish som är mest prisvärt alternativt eller om ni känner att det är värt 5000kr extra att boka med Qatar Airways?

Ursäkta att jag troligen lagt med lite för mycket information i min fråga och kanske fel rubrik känns det som nu, men jag lär mig förhoppningsvis med tiden :)
 

JonW

Medlem
Fördelen med AY är att du får en smidig transfer med tid för mat, dryck etc, men ändå hyggligt antal timmar kvar för sömn.
På TK eller QR blir det alltför sönderhackat tycker jag.
Dessutom kortare transferuppehåll i regel.
Tidiga avgången med AY ger dessutom full flats, vilket inte TK gör (Är lite osäker på QR, kan vara blandat om jag minns rätt.)
 
Toppen