Senaste nytt

(Sökes) Stockholm-Sydney/Melbourne runt jul med Star Alliance

Flume

Medlem
Hej,

Besökte i julas Sydney och Cairns för en tre veckor lång resa för att besöka nära och kära. Nu har jag bestämt mig för att göra en liknande resa i år. Då jag fått smak för att åka business så är ju detta helst att föredra, åtminstone någon av etapperna. Kan tänka mig att flyga till både Sydney och Melbourne då jag har goda vänner i båda städerna, därefter löser jag inrikesflyg själv.

Min tanke är att boka Economy för att sedan försöka göra en cash upgrade vid gate eller några dagar innan.

Några tips?

Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Sydney/Melbourne
När vill/behöver du resa ut? 18-26 december
När vill/behöver du resa hem? 12-20 januari 2015
Hur länge vill du vara borta? ca 3 veckor
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Helst business någon del av resan iallafall.
Med vilka flygbolag vill du flyga med? StarAlliance, kommer kreditera EuroBonus. Dock ej Air China.
Vad är din budget? (per person) Öppen för förslag.
Vad är det viktigaste för dig? Att undvika mellanlandning i China. Flyger inte Air China igen.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Tack på förhand!

EDIT: Budget 25.000 kr
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Vad är din budget? (per person) Öppen för förslag.
Jag personligen gillar inte den sortens beskrivning när det gäller budget.

Du kan kombinera t ex SWISS+Singapore Ailrines fare & Austrian + THAI fare.
Screenshot20140716_2.png
 

Flume

Medlem
Jag personligen gillar inte den sortens beskrivning när det gäller budget.

Du kan kombinera t ex SWISS+Singapore Ailrines fare & Austrian + THAI fare.
Visa bifogad bild 26701

Ber om ursäkt för den något luddiga beskrivningen. Det jag har tittat på tidigare med tillexempel Emirates och Lufthansa kostar runt 40.000 vilket jag tycker är lite väl. Det alternativet du gav är mycket bra tycker jag. Ska undersökas närmare! Tack för det.
 
Nu skriver du ikke noget budget, hvis jeg ikke havde et budget (ingen begrænsningI) ville jeg flyve med Singapore Airlines :) Følgende kunne være en mulighed, men det kan sikkert gøres billigere:
Skærmbillede 2014-07-16 kl. 13.52.55.jpg
 

Flume

Medlem
Tack för svar! Lite saftigt pris med Lufthansa/SQ.

Någon som vet om det finns någon sökmotor då man kan söka efter Business/first på vägen ner och economy på vägen hem?
 

ACervin

Medlem
Eftersom jag pendlar mellan Skåne och Australien är min erfarenhet att allt under 30 000 i C är bra och närmar man sig 25 000 är det outstanding. Kan du biljetters Dr. Miles förslag för det priset är det inte mycket att tveka på.
 

Flume

Medlem
Eftersom jag pendlar mellan Skåne och Australien är min erfarenhet att allt under 30 000 i C är bra och närmar man sig 25 000 är det outstanding. Kan du biljetters Dr. Miles förslag för det priset är det inte mycket att tveka på.

Ja, det verkar ju onekligen vara en mycket bra deal som Dr.miles föreslår.

Kollar på lite andra förslag just nu. Bland annat att köra ARN-SIN i economy med Lufthansa. En eller två nätter på Marina bay sands därefter vidare med SQ i C till SYD. Sen kör man SYD-SIN i economy och byter därefter till Lufthansa business sista biten hem. Känns som en rimlig kompromiss.
 
Toppen