Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Dr. Miles

Expert
Jag har inte använt själv men Lycamobile finns även i USA som MVNO och det ser ut som de använder T-Mobile:s nät.
De har både samtal- och dataplan och kanske viktigast av allt, det går att ladda med kreditkort.

Unlimited Cell Plans -Minutes, Texts and Data + Cheap International calls | Lycamobile

Lycamobile US skrev:
Pay as you GO

2c/min
(for incoming and outgoing)

4c/text, 6c/MB 4G data
(from account credit)

LYCAMOBILE launches US MVNO on T-Mobile?s Network | MVNO Dynamics
MVNO Dynamic skrev:
European MVNO, LycaMobile has now launched its latest MVNO in the United States using T-Mobile’s Network
 

JensE

Medlem
De har garanterat målat den där kartan med ganska bred pensel skulle jag säga. :)
Jag har AT&T och är inte speciellt ovanligt att jag har noll täckning utanför större städer.
Så dom har ritat den där kartan med en ganska fet markeringspenna :)

Och hos tjejen så har jag inte signal i stora delar i huset. Vill jag vara säker på att samtalet inte ska brytas måste jag prata utomhus.
 

hallgren

Medlem
Jag beställde ett kort från readysim förra veckan. Jag frågade dem på Facebook om leverans och de svarade att när man beställer från EU så skickas korten från Tyskland, alltså ingen risk för tull- och moms-påslag.
Idag låg ett kuvert med handskriven adress i brevlådan och där i låg kortet. Snabbt och bra levererat, nu hoppas jag bara att det funkar med nätet också.
 

Ron Santo

Medlem
Gjorde Sammalunda, beställde och fick snabb leverans från Tyskland, fungerar bättre än jag trodde, täckningen är helt ok, datatrafiken har fungerat utmärkt, skriver just nu från min kusins farm djupt ute i spenaten på gränsen mellan Pennsylvania och New Jersey, har vid tidigare besök i USA, köpt olika pre pay alternativ, inget har varit bättre, men täckning i USA är ju som den är.
 

Dr. Miles

Expert
Hong Kong

China Unicom HK

Kuajingwang 2 numbers in 1 SIM card 跨境王,一卡兩號儲值卡
(ett mobilnummer för Hong Kong och ett mobilnummer för Kina)

Baspris inkl. SIM kort: 120 HKD (inkl. 66 HKD pott för ring/sms/surf)

Vanlig surf kostar 2 HKD/MB både i Hong Kong och i fastland Kina, men de har olika datapaket.
  • 100 MB per månad: 35 HKD (kortkommando: *118*431#)
  • 300 MB per dag: 38 HKD (kortkommando: *118*441#, ej 24 timmar utan mellan 00:00 och 23:59 Hong Kong tid)
  • 500 MB per 7 dagar: 78 HKD (kortkommando: *118*500#)
En stor fördel är att det omfattas inte av Great Firewall (trots att det är China Unicom) så man kan kolla Facebook, Twitter, YouTube etc även i Kina.​

Enklaste sättet att hitta detta kort är att gå till Apliu street i Sham Shui Po.
Det finns dussintal minikiosk som säljer sådana kort.
http://goo.gl/maps/j7k8m
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Hur länge gäller ett sånt kort, vet du det? Om jag plockade upp ett som jag sen bara använder var 3e månad, skulle det gå, vet du det?
 

Dr. Miles

Expert
Hur länge gäller ett sånt kort, vet du det? Om jag plockade upp ett som jag sen bara använder var 3e månad, skulle det gå, vet du det?

Enligt China Unicom HKs kinesisk webbsida (engelsk webbsida går i loop...), det är max 540 dagar för deras pre-paid SIM kort.

  • SIM kortets giltighetstiden förlängs med 90 dagar när du laddar 50 HKD.
  • SIM kortets giltighetstiden förlängs med 180 dagar när du laddar 100 HKD.
  • SIM kortets giltighetstiden förlängs med 360 dagar när du laddar 300 HKD.

Screenshot20140716_4.png

Enligt denna sida (också China Unicom HK), går det att använda detta SIM kort även i Taiwan, Macau och Japan.
Dataroaming i dessa länder kostar max 68 HKD per dag.
(0,02 HKD per KB för surf i dessa länder men det finns daglig maxpris 68 HKD)
跨境王一卡兩號儲值卡 - 香港聯通全球服務
 

Dr. Miles

Expert
För den som bara är borta kortare perioder så verkar Comviqs svenska kontantkort vara ett helt OK val:

Prisexempel:
100 MB en vecka i Europa 120 kr
20 MB ett dygn i USA 65 kr
50 MB tre dygn i Danmark 56 kr

Ska nog skaffa ett (kortet får man ju gratis)

https://www.comviq.se/files/info-surf-utomlands_maj.pdf

Blau i Tyskland erbjuder också liknande datapaket inom EU.
Datasurf inom EU: 100 MB under 7 dagar kostar 4,99 EUR.

Blau.de skrev:
EU Internet-Paket 100
Innerhalb des EU-Auslands bis zu 100 MB mobil im Internet surfen.
7 Tage: 4,99 €
Günstige Handytarife von blau - Internet-Flat 1 GB für Ihr Smartphone oder Tablet
 
Toppen