Senaste nytt

Söker: Stockholm - Singapore med Star Alliance

Simon

Medlem
Hej allihopa. Efter ett oerhört resefattigt första halvår 2014 ska jag i september äntligen ta mig till Singapore som jag så gärna velat besöka. Samtidigt tänkte jag att det vore kul att klämma in min egen premiär i affärsklass. Jag har sökt runt en hel del med den kunskap jag har och fastnat mycket för att försöka använda Turkishs fina priser till Bangkok, men har svårt att få ihop hela svängen på ett bra sätt. Därför tänkte jag se om någon här har en stund över för att hjälpa till! Värt att nämna är att jag är ganska flexibel vad gäller att positionera mig för den längre flygningen, så om någon har en helt annan idé än att söka från Stockholm så tas tips glatt emot.


Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
Var är din destination? Singapore
När vill/behöver du resa ut? 11 - 13e september (vill vara framme senast under eftermiddagen 14:e)
När vill/behöver du resa hem? 22 - 24e september (vill vara hemma senast kvällen 24:e)
Hur länge vill du vara borta? I Singapore minst 14:e till 21:a
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Helst business på det långa benet. Annars är ekonomi OK.
Med vilka flygbolag vill du flyga med? StarAlliance, kommer kreditera EuroBonus.
Vad är din budget? (per person) 16 000 kronor.
Vad är det viktigaste för dig? Skulle bli oerhört glad om genomgående biljett var möjligt.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Nu ska jag hålla tummarna och trycka på F5. :)
 
Rätt bra pris för att vara från Arlanda, sett den? Nackdelen är ju stoppet i Frankfurt om man nu inte gillar längre stopp. Personligen har jag inga problem att fördriva tid på FRA. Tiden nedan gör ju att man kan svänga in till city en stund om man så vill.

deal.png

Ska kika på lite mer annorlunda resvägar strax.
 
Last edited:

flybob

Medlem
Om du kan vara lite mer flexibel med datumen och höja slanten något, så kan du flyga med Austrian för 17700 direkt från ARN till SIN.

Torsdag 11/9 ARN – VIE 16.40 – 19.05
Torsdag 11/9 VIE – BKK 23.20-14.20 (+1)
Fredag 12/9 BKK – SIN 16.25 – 19.40 (Thai)

Onsdag 24/9 SIN – BKK 20.50-22.10 (Thai)
Onsdag 24/9 BKK – VIE 23.55 – 05.35
Torsdag 25/9 VIE – ARN 06.45 – 09.00


Edit: Vad i helvete vad snabb du är då Andreas Eriksson. Att du dessutom är bättre....

;)
 

Mr.T

Medlem
Är det möjligt att få en stopover i Bangkok med den rutten? :)
Vilken sida hittar du den biljetten på??
 

Simon

Medlem
Oj! Man hinner ju knappt blinka innan man har flera alternativt. Tack!

Budgeten är inte satt i sten, vore inga problem att utöka den om det innebär en tydligt bättre deal!
 
Så här skulle jag ha bokat om jag behövde mycket poäng till SAS. Inte om det var första gången i Business och jag vill ha den bästa upplevelsen men det vet ju bara du vad som väger allra mest.

ARN-ADD-JNB T/R i Ekonomiklass - 6.200 SEK (Bokas i bokningsklass U för 100% och inte 25%)
JNB-ADD-SIN T/R i Business - 14.00 SEK
Totalt: 20.200 SEK

ARN-ADD-JNB T/R i Eco ger 12.500 Miles
JNB-ADD-SIN T/R i C ger 28.000 Miles
Totalt: 40.500 Miles

Tyvärr är det avgång från Arlanda 9 September men om du är flexibel så är det möjligt. Utöver det är tiderna nästintill perfekta. Avgång sent den 9 September, ankommer JNB 13.20 den 10:e September för att åka vidare 14.20 samma dag. Bör uppfylla MCT eftersom det är samma bolag.

När du ska hem sen ankommer du JNB 13.20 den 24:e September och avgår 14.20.
Inga långa stopp någonstans.

ADDIS.png

ADD 1.png

ADD 2.png
 
Last edited:
Toppen