Senaste nytt

Franska rivieran - favorithotell?

zepper

Medlem
Som topic lyder.

Vilka är era pärlor längs med den franska sydkusten?

Kommer att resa med bil från italien längs med kusten inom en tämligen snar framtid.

Vad har ni att rekommendera? Allt från dem stora kedjorna till mindre är intressant.
Platinum på Accor, diamond på best western, guld på hilton. Men inget krav att alla stays skall vara på dessa.
 

Senator

Moderator
Ett hotell jag skulle vilja testa, som jag har bara besökt på drinkar är Chateau de la Chevre d'Or i Eze...

Tyckte Le Meriden i Nice var schysst, med bra läget och pool/takbar
 

Palazzi

Medlem
Du är ju på fel sida om gränsen om du åker till Frankrike ;)

Tipsen är väl annars:
1. Negresco i Nice. Ett av världens mest kända hotell, och tyvärr också bland de dyrare.
2. Villa Belrose i Gassin - makalös utsikt från ett kanonhotell

Ett häftigare hotell, som dock inte ligger längs kustremsan, är "Hotel de la Cité Carcassonne". Det ingår i Mgallery-kedjan, och är ett av de mest udda (på ett positivt sätt) hotell jag bott på. Är ungefär fem mil inåt i landet, från kuststaden Narbonne. Platinum på Accor ger ju en del fördelar på Mgallery.

Utan att vara alltför partisk är den franska rivieran inte lika spektakulär som den Italienska. Det finns flera fina städer än i Italien, men de liknar varandra till stor grad.

Vart i Italien påbörjar du din resa? Om du vill ha tips där med, dvs...

Trevlig resa! :)
 

wheaa

Medlem
Jag kan starkt rekommendera vista palace utanför Monaco. Hotellet ligger på en klippa ovanför staden och har riktigt fina utsikter, sjysst poolområde och bra matsal! Boka ett rum med terass :)
 
En annan röst för Le Negresco, klart det bästa hotellet i Nice. Om kedjor gäller, tog Hyatt över driften av några välkända hotell i Cannes och Nice. Annars befinner ju sig de små och läckra vyerna i små byar högre upp mellan städerna.
 
Toppen