Senaste nytt

Melbourne 15e mars 2015 - dvs F1 premiären - men sen då?

Bamsefar

Medlem
Så Dunder och Bamsefar funderar på att åka i fel riktning och besöka kompisen i Melbourne samtidigt som det är F1 premiär nästa år. Och här går planerna vilda:

1) Stockholm - Maldive - Melbourne - Sydney - (Singapore?) - Stockholm
--> Antagligen mycket dyrt - hittar inte någobn bra connection mellan Maldive och Melbourne helt enkelt

2) Stockholm - Singapore - Melbourne - Sydney - Hong Kong - Stockholm
--> Så ser resplanen ut just nu - men det är inte tillräckligt med snorkling...

3) Stockholm - Singapore - Perth - Melbourne - Sydney - Hong Kong - Stockholm
--> Medger en liten avstickare till Perth, och Rottnest Island. Har dock inte hittat någon vettig flygbiljett.

4) Den kanske givna varianten med Great Barrier Reef - men är det inte fel säsong i Mars nästa år för detta? Det tror jag - stinger suits....

5) Har jag missat någon annan variant?

Flyg blir i business class (VVE - Våga Vägra Economy), vettiga hotel utan någon överdrift (jodå, Dunder och Bamsefar är djupt påverkade av Four Seasons, men försöker tagga ned lite...).

Behöver lite goa förslag på hur vi borde lägga upp allt. Tiden är alltså runt 2 veckor eller så, och den 15e Mars, vilket är en Söndag, skall vi titta på F1 - således det ENDA datumet som är spikat.
 

Magnus_K

Medlem
Bamsefar,
Varför inte bota Four Seasons sjukdomen med att bo på One & Only resorts och Mandarin Oriental på de platser de finns?
Då får ni också möjligheten att testa nya inomhustofflor men inte tumma på upplevelsen :)
 

Bamsefar

Medlem
Mandarin Oriental testade vi i New York med mycket negativt resultat - skulle inte tro att jag testar den kedjan igen.
 

Magnus_K

Medlem
Måste varit något speciellt just den dagen.
Four Seasons och MO är likvärdiga kedjor enligt min personliga mening.
Har aldrig stött på att någon ovanstående inte skulle leverera kvalité.
Men instämmer med dig att man ska vara picky och är det själv också.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Alt 1 borde väl inte vara några problem på bonusbiljett, nu när Air India finns med i Star Alliance. Blir ju rätt många stopp påväg till MLE från Stockholm, men sedan borde anslutningarna vara riktigt smidiga.

Känns som om Martin Björnström borde ha bra koll på detta annars. Dels kan han väl allt om Melbourne, men han har väl också rest liknande resvägar (?) Dock var det väl första klass som gällde då.... :)
 
Toppen