Senaste nytt

Weekend i Europa i höst

Elge

Ny medlem
Hej!

Ny på BC och relativt ny aktiv resenär, har haft EB sedan mars och är nu halvvägs till EBG.. Reser i tjänsten men tänkte nu få till en weekendresa i höst där jag vill använda VDB (korrekt förkortning?)-vouchers och gärna tjäna lite poäng.. Har läst ett tag på den här sidan och imponeras av er, tänkte därför ta chansen att be snällt om hjälp med detta..

•Varifrån vill du börja din resa?
Köpenhamn (alt Malmö)
•Var är din destination?
Någon stad runt Medelhavet, tänker Aten/Barcelona/Rom men är öppen för förslag. Östereuropa (Prag/Budapest eller liknande) kan också vara ett alternativ.
•När vill/behöver du resa ut?
Avresa 17 september eller senare under hösten (september-november), bara vädret är bättre än i SE.
•Hur länge vill du vara borta?
Ca 3 nätter. Vill gärna vara borta över en helg, t.ex torsdag-söndag/lördag-tisdag.
•Hur många personer som skall resa?
2
•I vilken kabinklass?
Inte så viktigt
•Med vilka flygbolag vill du flyga med?
SAS för att kunna nyttja VDB-vouchers
•Vad är din budget? (per person)
Har vouchers på 300 EUR, kan tänka mig att komplettera med ca 200-300 EUR men lägger hellre pengarna på hotell/upplevelser på destinationen.
•Vad är det viktigaste för dig?
Schysst pris och bra weekend-destination.

Hit me! :)
 
Vet du om du måste åka med SAS-metall för att kunna utnyttja dina vouchers? I vilket fall som helst så finns det ganska många destinationer som stämmer in på dina krav. Berätta mer om vad du tycker om att hitta på dina semestrar så blir det lättare att hjälpa dig.
 

Senator

Moderator
Hej och välkommen Elge,

Gällande VDB måste dessa användas på SAS egna kärror. Följande idéer har jag med SAS Plus från ca 2 000kr (SEK) till varje destination, dock vet jag inte hur länge SAS flyger ut på hösten till alla dessa:
Nice
Palma
Aten
Alicante
Rom
Barcelona
Malta

T.ex. Palma i mitten av oktober finns för 2 500kr per person i SAS Plus
 

Elge

Ny medlem
Hej,
Tack för er respons och ursäkta senkommet svar, det blev en bokning till Palma första helgen i november. To-sö för under 2500 i Plus kändes mer än rimligt. Tanken är att få till lite dykning, med förhoppning om att vi inte kommer för sent på säsongen.
 

Agö

Medlem
Hej,
Tack för er respons och ursäkta senkommet svar, det blev en bokning till Palma första helgen i november. To-sö för under 2500 i Plus kändes mer än rimligt. Tanken är att få till lite dykning, med förhoppning om att vi inte kommer för sent på säsongen.

Ah, själva är vi där 8-9/11!
 
Toppen