Senaste nytt

Hjälp med hyrbil Miami 4/9 - 6/10 2014

ARN-MIA

Medlem
Hej!

Jag undrar om det finns någon duktig på hyrbilar som kan hitta ett bra pris som innehåller det som behövs när det gäller försäkringar?

Vi är 2 vuxna och en infant, men vi kommer att ha med oss egen stol. När det gäller bilmodell så en liten SUV drar nog iväg priset en del så en 5-dörrars standard bil är nog att föredra.

Jag har inga försäkringar via kortet förutom BA Visa Entercard som jag inte tror är mycket att hurra för och sen IF hemförsäkring stor som jag inte heller tror innehåller något speciellt skydd.

Har kollat lite och har hittat följande, men sen ingen aning om det är ett bra pris och innehåller nödvändiga försäkringar.

Sixt: Chevy Cruze - 1.310 USD exklusive Loss damage waiver, Personal accident protection, Supplemental Liabillity Insurance

Budget: Ford Fusion - 1.200 USD exklusive Loss Damage Waiver, Personal Accident and Effects, Supplemental Liability Insurance, Emergency Sickness Program.
 

fredrik996

Medlem
Tja, Jag brukar köra på sidan Hyrbil | Boka billiga hyrbilar med eBilhyra, har funkat kanon dom gånger jag använt dom.
finns massor med val där. och du får priset i SEK

Jag har oftast fått bilar från Dollar/budget. sen brukar jag ta flera förare över 25 och en tank med soppa så man slipper tanka upp den när man returnerar den.

Snabbkoll så landar det på ca 7000.- SEK på den sidan just nu.
 
Tja, Jag brukar köra på sidan Hyrbil | Boka billiga hyrbilar med eBilhyra, har funkat kanon dom gånger jag använt dom.
finns massor med val där. och du får priset i SEK

Jag har oftast fått bilar från Dollar/budget. sen brukar jag ta flera förare över 25 och en tank med soppa så man slipper tanka upp den när man returnerar den.

Snabbkoll så landar det på ca 7000.- SEK på den sidan just nu.
Om man hyr via eBilhyra och något blir fel, till vem vänder man sig då? Är det ebilhyra eller hyrbolaget direkt? Utan att vara 100% säker så känns det som att man kan applicera agehalls budord på hyrbilar också. Det vill säga, boka direkt med hyrbilsbolaget för att slippa krånglet med en förmedlare.
 

ARN-MIA

Medlem
996 skrev:
Tja, Jag brukar köra på sidan Hyrbil | Boka billiga hyrbilar med eBilhyra, har funkat kanon dom gånger jag använt dom. finns massor med val där. och du får priset i SEK.
Om man hyr via eBilhyra och något blir fel, till vem vänder man sig då? Är det ebilhyra eller hyrbolaget direkt? Utan att vara 100% säker så känns det som att man kan applicera agehalls budord på hyrbilar också. Det vill säga, boka direkt med hyrbilsbolaget för att slippa krånglet med en förmedlare.
Läst både positivt och negativt om eBilshyra och som du skriver Golfkillen föredrar jag nog att hyra direkt hos uthyraren.

Nemo skrev:
Finns en liknande tråd. Allmänna tips för hyrbil i USA Har barnstolen "isofix" ska den fungera i det amerikanska "latch", fast latch-fäste finns troligen inte i framsätet utan barnstolen får placeras i baksätet.
Tack, ska kolla igenom tråden mer. Vi har en stol som man fäster i bilbältet så vi behöver inte tänka på isofix/latch.
 

Jockezona

Medlem
Körde 3 veckors hyra i Juni, dock ej i Florida. Vi åkte runtomkring östra och centrala delarna i USA.
Bokade med Hertz då jag har gold via amex plat. Alla nödvändiga försäkringar ingår och du har dessutom minst 10% rabatt och chans till fri upgrade.

Bokade som sagt 3 veckor och fick 20% rabatt dock ingen upgrade denna gång. Det landade på strax under 900 dollar, för en fullsize bil (fick en cheva impala).

Håller med om att alltid boka direkt med uthyraren.
 

agehall

Medlem
Tja, Jag brukar köra på sidan Hyrbil | Boka billiga hyrbilar med eBilhyra, har funkat kanon dom gånger jag använt dom.
finns massor med val där. och du får priset i SEK

ANVÄND INTE DE DÄR IDIOTERNA! Det är den absolut sämsta siten du kan hitta att hyra hos. De är skojare som inte tar något som helst ansvar för när de säljer något som uthyraren inte kan leverera. Du har ingen som helst aning om vad du får när du hyr hos dem och när du påpekar felen i efterhand får man bara spydiga svar tillbaka.

Om det är dumt att boka codeshare på flyg, så är det banne mig ännu mer puckat att använda de där idioterna.
 

ARN-MIA

Medlem
Kontentan so far är ganska tydlig med olika inlägg och sen ett sista förtydligande ifrån agehall om att boka direkt hos uthyraren. ;)

Om ingen annan har något bra tips så är det alltså bara att göra en prisjämförelse mellan de stora firmorna och se välja den billigaste och se till att LDW och SLI är med.
 
Toppen