Senaste nytt

BA kollar inte längre boardingpass vid flygplansdörren?

AABack2ARN

Medlem
På två BA-flygningar i rad har nu personalen inte tittat på boardingpassen vid ombordstigningen, dvs precis innanför kabindörren.

Är detta en ny policy? Förr har de ju varit minst sagt nogranna med att detta skall visas upp.
 

agehall

Medlem
Det har väl varit så ett tag nu. Är lite osäker på när detta infördes och jag vill minnas att det inte är på alla flighter heller.
 

AABack2ARN

Medlem
Flyger ju BA framför allt mellan Stockholm och London och där har det varit obligatoriskt åtminstone fram till början av juni. Det är alltid lika roligt att se hur många som kan konsten att totalt förlägga sitt boardingpass mellan kontrollen vid gate och flygplansdörren...
 

JensE

Medlem
Tror dom kollar fortfarande på 767an så dom skickar folk åt rätt håll vid boarding.
Förr så kollade dom alltid.
 

gdaily

Medlem
Jag var med på en av de typ första flygningarna när de införde att de slapp göra detta, hörde kabinpersonalen kommentera hur skönt det var att slippa "sedan i morse ska vi inte göra det längre".
 

Senator

Moderator
Det skulle pågå en pilot under ett tag, där bland annat sträckan LHR-ARN-LHR ingick. Nu vet jag inte om detta har övergått permanent till att inte göra det.
 

NyfikenGrau

Medlem
Men detta gäller väl inte bara BA va? Nu flyger inte jag lika ofta som de flesta här, men tycker mig ha märkt en generell minskning av BP-kontroll ombord på plan oavsett bolag de senaste 1-2 åren?
 

Senator

Moderator
Jag uppfattade att BA hade ett system där detta ingick i deras "Headcount Check".

Sedan finns det trots allt ett bra serviceaspekt med detta:
"Dear Mr. Senator, welcome back! Your seat is just over there". Med andra ord, en möjlighet att tidigt identifiera premium och statusgäster. Så lät detta nästan alltid förut som Guldmedlem.
 
Toppen