Senaste nytt

Nya krav på lösenord för Club Carlsonkontot

johan_fbg

Medlem
Försökte logga in på mitt Club Carlsonkonto i går men möttes av hälsningen "Your password does not meet our new security standards. Please fill out this form to update the password for your account."

Jag fyllde i fälten för att återställa lösenordet men 24 timmar senare har jag fortfarande inte fått något e-post med information om återställning. Har kontaktat Club Carlson Goldpoints Member Service via e-post men inte fått något svar ännu.

Fru johan_fbg har samma symptom. Någon som upplevt problem här på BC? Utfall på eventuella lösningar?

Screenshot 2014-07-11 23.36.23.png
 

David

Medlem
Mitt kom också direkt.

Gillar inte när det ställs krav på lösenord som ligger utanför min normala komplexitet.
 

johan_fbg

Medlem
Testade ett gammalt reservkonto och fick e-post med återställningslänk inom någon minut.

Hoppas inte mitt riktiga konto kapats och någon spenderat alla mina kära gold points. :mad:
 

johan_fbg

Medlem
Ringde Club Carlsons Customer Service (US) och de kunde inte hjälpa mig. Men de bekräftade i alla fall att kontot fortfarande var registrerat i mitt namn och e-post och alla poäng var kvar.

Väntar till i morgon och gör ett nytt försök.
 

jonten

Medlem
Precis, hårda lösenordskrav..
För mig vart det en chock, precis köpt aktier och fått mailet att de uppgraderat mitt konto. Ville ju kolla statusen online och fick lösenords tjofräsen direkt... Trodde det berodde på ändrad status...
 
Otroligt korkad policy för lösenord, har de inte kollat vad några andra lojalitetsprogram använder?

Vad är nästa steg, 20 tecken kanske? Och bara kyrilliska bokstäver, och bara tillåta tecken som byter plats beroende på tangentbord/språkinställning... suck, vilka spån.
 

agehall

Medlem
Sådant här är idiotiskt och leder oftast till sämre säkerhet eftersom gemene man tenderar att skriva upp dem på en lapp istället för att komma ihåg sitt lösenord.

MEN, det ingen verkar ha reflekterat över, är att Club Carlson verkar spara våra lösenord i klartext. Annars lär de ha svårt att veta om ens nuvarande lösenord uppfyller deras nya krav eller inte.
 

mha321

Medlem
Dessutom att begränsa längden till *max* 20 tecken är ju riktigt fånigt. Då tvingas man ju byta till sämre än man hade tidigare..
 
Toppen