Senaste nytt

Sofia drar till Indo - igen. Med stopp i Singapore

Sofia

Medlem
Nu kanske det låter som att jag tycker att det är jobbigt och tråkigt att åka till Bali men så är det ju givetvis inte. Dags att hälsa på Mr. Sofia och dyka i Komodo national park igen, ska bli fantastiskt!

Vimsar och packar och har mäklare på besök för att värdera lägenheten samtidigt. Ett under att jag hittills nu i Menzies Executive lounge inte kommer på flera grejer jag glömt. Än så länge är det solkräm (lätt åtgärdat) och blixtarm och tray till kameran (går nog att åtgärda i Singapore) som jag kan komma på. Pass, p-piller och pesetas (nåja, rupiah) är med i alla fall!

Min snälla syster agerade taxi och jag var ute vid terminal 5 strax efter ett. Gillar att ha gott om tid på mig och dessutom är det svalare här än hemma i lägenheten. Win-win :)

Smidig incheckning och för en gångs skull fick min tjocka dykbag åka iväg på bagage bandet istället för att jag ska släpa den till specialbagage. Blev nästan orolig!
Dock upplevde jag incheckningsagenten som oinformerad om vad som händer i Doha. Jag flyger business dit och ekonomi till Singapore sen men i och med att jag har status med QR ska jag ju ha loungeaccess. Oh well, det får lösa sig i Doha helt enkelt. Är hur som helst väldigt nöjd med min uppgradering, C med QR i Dreamlinern är något speciellt faktiskt :D

Som vanligt i säkerhetskontrollen fick min väska en putt åt sidan. All elektronik brukar ge den effekten. Bild på det tetrispackade hand bagaget kommer senare.

Nå nu är det bara att vänta, boarding om 40 minuter, jag ska ombord först!
 

flybob

Medlem
Alltid trevligt att läsa om någon som är på väg på tur, när man själv sitter fast på kontoret. Hoppas att du får en angenäm flygning till Doha. Skall bli intressant att höra hur det är med loungerna där nu. Vilken status har du i Privilege Club?
 

Ricci

Medlem
Jag är rätt avis på dig.....(kom för precis till BKK från Bali.........
Strömmarna runt Komodo är helt underbara:p......och mantorna.......
Ha en riktigt bra dykning....:)
 

rvarttinen

Medlem
Ser nu fram emot spännande läsning ... :)
Jobbar en vecka till, så lite intressant läsning när det går trögt så ...
Trevlig resa och vistelse på Bali!
 

Sofia

Medlem
Tack snälla för responsen! Sitter nu med tunga ögonlock i loungen i Doha. Den är faktiskt rätt bedrövlig. Inte personalens fel alls, dom gör verkligen sitt bästa men ja, den är mycket sämre än ens den gamla silver loungen. Jag ligger på silver idag men har länge varit guld. Inte så jättestor skillnad ärligt talat.

Flygningen hit till Doha va verkligen mycket trevlig men mer om den kommer senare ihop med bilder. Well, rosa champagne är väl aldrig fel?! Vi låter det stanna här. Bra trött i mössan nu så håll tummarna för en upgrade så blir det en bättre reserapport. Blir liksom glad och meddelsam av franska bubblor ;)
 

Traveller

Medlem
Sofia... Hoppas du får en riktigt bra dykning på din resa. Åker själv till Bali om tre veckor för att kolla på ett Dykcenter där... För din dykning kan jag rekommendera Layang Layang. Ett måste för sådana som oss...
 

Sofia

Medlem
Det blev saklart en upgrade sa jag flog i stil och klass hela vagen ;)

Nu ar jag framme i Singapore, det ar ungefar lika varmt har som i Stockholm men fuktigare. Naja, det ar bara att masa sig ut och glida pa stan helt enkelt.
Ska ta mig i kragen och lagga upp lite bilder senare idag innan det ar dags for middag med en kar gammal van. Life is good! :cool:
 
Toppen