Senaste nytt

Vad gäller numera med Estonian Air?

Jakob K

Medlem
Hej!

För ett antal år sedan pendlade jag till Stockholm-Tallinn. Det är nu länge sedan jag flög sträckan. Nu ska jag dock flyga TLL-ARN i coach med OV, men ser att det blivit en del förändringar sedan sist.

1. Vilka perks får jag som EBG på sträckan? Jag behöver extra bagage samt lounge för 1 gäst + inf.
2. Det finns en ny lounge som heter Nordea? Reglerna tycks otydliga på nätet?
3. Fasttrack?

mvh
Jakob
 

pswe

Medlem
Hej,

1. Lounge på Arlanda är inga problem
2. Nordea loungen i Tallinn fungerar med EBG, (osäker på gäst) dock endast på de OV flighter som ger Eurobonus poäng, (Skandinavien + Bryssel) så om du ska vidare till annat resmål kommer du inte in.
3. Fasttrack i Tallinn funkar fint. På Arlanda går det egentligen inte, dock har jag upptäckt att om du hämtar ut boardingkort på flygplatsen så det är utskrivet på SAS papper och samtidigt har guldkortet i handen så kommer Securitas bli konfunderade och släppa igenom i 9 fall av 10.

//P
 

fcx

Medlem
Tack för svar. Nån som vet hur OV hanterar extra bagage för EBG i coach?

Du har ett extrabagage som EBG. Observera dock att det är max 20 kg och OV har höga avgifter för övervikt!

Det är bara EBG/EBD som får statusfördelar på OV. Övriga *A-kort accepteras ej.
 

Jakob K

Medlem
Ok, rapport från resan:

Jag (EBG), fru (EBS) + INF hade inga problem att resa med en extra väska, gå i fast track samt besöka Nordea lounge.

Nordea loungen var för övrigt väldigt trevlig med en utomhusdel som kom till sin rätt i det fina vädret. Tallinn Airport har ryckt upp sig!
 

fcx

Medlem
Nordea loungen var för övrigt väldigt trevlig med en utomhusdel som kom till sin rätt i det fina vädret. Tallinn Airport har ryckt upp sig!

Utomhusdelen är nyrenoverad, var stängd för bara någon vecka sedan. Kul att höra att det blev bra! Tallinn är absolut ett föredöme för flygplatser av samma storlek.
 
Toppen