Senaste nytt

Glad Sommar önskar SAS. Anteckningar från pendlarmöten

GOTATH

Medlem
Fick ett mail precis från Sas som önskade glad sommar och information från de olika pendlarmöten som har hållits under året. Själv har jag aldrig fått någon inbjudan, men tackar för mailet :)

Tack för senast!

Under vintern och vårens 11 Dialogmöten har vi haft förmånen att träffa drygt 400 av er som reser frekvent med SAS på Svensk inrikes.

Vi började i Umeå i December och har fram till April besökt Luleå, Skellefteå, Östersund, Sundsvall, Göteborg, Stockholm, Ängelholm, Malmö, Kalmar och Ronneby.

Det har varit mycket värdefullt för oss att ta del av era erfarenheter och synpunkter gällande SAS inrikes produkt/utbud. Mycket av det ni delat med er av har vi tagit med oss i vårt fortsatta förbättringsarbete till att vara det bästa alternativet för er när ni flyger Inrikes. Vissa saker har vi även kunnat justera och förbättra redan nu under våren.

Vi planerar just nu för nästa vinters dialogmöten. Vi återkommer under hösten med en inbjudan! Vill passa på att tacka er för att ni flyger med SAS och önskar er en skön och avkopplande sommar!

Noteringar – Pendlarmötet i Göteborg

Tidtabellen
Önskemål om en sen avgång kl.22.30 eller 23.00 Arlanda-Göteborg. Vår linjeansvarig, NN, tittar på om detta kan vara möjligt under nästa tidtabellsperiod (okt-mar)
Önskemål om att byta 14.45 till 15.20. NN ser över möjligheten.

Arlanda – terminal 4
Öppettider Servicedisken (i terminalen) mån-fre kl.7-9 och kl.16.30-18.30. Lör kl.8-10-30. Sön kl.16-18.
Loungen, förbättringar gjordes under april med att byta ut befintliga fåtöljer till en nättare fåtölj och därmed utökades antalet sittplatser.* Det är en begränsad yta vi har att tillgå som vi försöker att optimera så mycket som det bara går.

Fast Track. Vi har en dialog med Swedavia och vi arbetar för att detta ska vara på plats i höst.
Baktrappa saknas ibland på Arlanda. Det beror på flygplanstyp och vilken gate vi blir tilldelade.
Landvetter
Fr.o.m. 25 juni har Swedavia ändrat så att inrikes och utrikes är integrerat. Detta innebär att ni hämtar allt bagage på utrikes. Ni har även tillgång till SAS Loungen.

Priority Boarding. Alla som reser i Plus ska få möjlighet att gå på planet först.
Ombokning vid gate för våra Plus passagerare, sker i mån av tid.

Eurobonus
Tydlighet vad gäller intjäning av Eurobonus när man bokar på sas.se. Man ser numera hur många Eurobonus poäng man får på aktuell resa.

Travel Pass
Bokning av TravelPass i SAS Appen är nu möjligt. Vi arbetar för att även ombokning och avbokning ska kunna göras i appen.

Seatingen ombord, fungerar men vi arbetar ständigt för att förbättra funktionen.

Övrigt
Crew bagage i passagerarhyllorna. Vi har meddelat detta till Crew base så att de ser till att detta inte sker.

Någon som fått sammanfattning från andra pendlarmöten?
 

Nystrom

Medlem
Inte fått något mail ännu men jag väntar med spänning! Detta är en sak jag har efterlyst på de pendlarmöten jag deltagit i, en form av "feed-back" så man får en uppfattning på vad som SAS tar till sig och på vilket sätt man avser att förbättra/underlätta för oss resenärer och när i tiden man gör något
 
Toppen