Senaste nytt

Colloquy studie om lojalitetsprogram

Senator

Moderator
Vänner,

Om ni letar efter lite lätt lektyr i hammocken i sommarvärmen är väl kanske detta något för er att läsa:

Fears for Tiers
COLLOQUY - Tiering Report April 2014

Källa: Colloquy

Plockade upp detta från Linked-In där Christopher Elliott som är "Reader advocate" for National Geographic Traveler inte är nådig i sin kritik av programmen:
It's Time To Burn Your Platinum Card! | LinkedIn

Hinner inte själv göra en analys än, men skall läsa denna snart..
 

flybob

Medlem
Detta avsnittet tycker jag var fint:

The willingness to abandon our core values. According to the Americans and Canadians surveyed, they "deeply believe all men and women are created equal.” Yet 75 percent of consumers said it’s acceptable for businesses to give special treatment to members of their loyalty programs. This is particularly troubling in light of the fact that many travel companies — chief among them, airlines — have actually stripped basic amenities, such as a humane amount of legroom, from economy class passengers in order to make room for the enormous lie-flat seats in business class, parceled out to their most elite passengers.

Tycker att hans text var tämligen usel. Argumenten är riktigt svaga.
 
Last edited:
Han vill ju bara ha publicitet, han hade väl för lite hits eller något. Att han skriver att det är hemskt att folk kan åka business, och att det tvingar andra att sitta illa i ekonomi, och att han kräks på att länka till kreditkortprogram program och själv avsluta med att tipsa om sin senaste bok gör det uppenbart.

Eller så är han bara korkad. Fast mest sannolikt, med tanke på hans utseende, är att mamma gav honom smisk på morgonen och han behövde kasta skit på något för att känna sig lite större.
 
Toppen