Senaste nytt

Svårt att tolka Turkish Airlines svar

Impendill

Medlem
Hej

Kan någon hjälpa mig att tolka vad de menar i sitt mail längst ner?

Befinner mig med mitt sällskap om 3 personer i Filippinerna och har biljett bokad BKK-IST-ARN i businessclass J.
Mailade turkish och bad dem boka om hemresan från IST till GOT istället. 460kr per person ville de ha då jag satte över pengar och såg i vår bokning att de ändrat till GOT. Idag fick jag ett nytt mail där de vill ha 1400 kr till per person och ber samtidigt om ursäkt för att de givit fel info tidigare.

Så här mailade jag:


Thank you for the information.
Unfortunately we have already
rearrange our planes due to
the new travel route. It's a bit disappointing
that this information reaches us now when
already paid and rescheduled our trip. We are
all frequent travelers with Turkish and have been
very pleased with your services provided.
So now I kindly ask you if there is anything you
can do to help us out here? It would be a very nice goodwill if
You let us fly for the price we already paid. We always fly in business class
With you. Some discount?

Turkish svar som jag inte riktigt kan tolka och gärna frågar er vad ni tror?:

"Dear

Please don’t get any action
We try to help you
Thank you"
 

Jonas C

Medlem
Står bokningen fortfarande som BKK-IST-GOT eller har de ändrat tillbaka till ARN? Ifall de lät er behålla den nya bokningen så skulle nog jag strunta i deras mail och gå till flygplatsen som vanligt. Uppstår det några problem så tror jag nog att det blir lättare att lösa dem på plats än över mail då deras kundtjänst tenderar att vara värdelös.
 

Impendill

Medlem
Bokningen står kvar. De skrev i det första mailet att vi var tvungna att bestämma oss fort eftersom att platstillgången var begränsad.
Vi var först bokade på en flight på förmiddagen från BKK 20 juli men fick ändrat till kvällen samma dag pga byte till Göteborg.

Tänk om vi kommer till avgången och de säger att ni är inte bokade på denna.

Men vad tror du om deras svar?
Menar de att vi inte ska göra någonting och avvakta att de försöker lösa detta utan att vi ska betala mer?
 

Impendill

Medlem
Om jag tittar på reservation så står det till IST-GOT. Men på ebiljetten står det fortfarande till ARN.
Vad ska jag göra?
 

agehall

Medlem
Med tanke på att du har en €100 change fee/person så borde det ha ringt lite varningsklockor när de sa 460kr/person. Ser ut som att en roundtrip GOT-BKK är ca 1000kr dyrare än ARN-BKK, så det låter rimligt att själva biljettkostnaden ökar med runt 460kr/person.

Dock lite klantigt av dem att inte kunna läsa sina egna fare rules...
 

agehall

Medlem
Change = 100 euro
Skillnad i pris = 1000kr till GOT, enligt @agehall ovan
Totalt: ~1900kr

Du har betalt 460kr.

Fast skillnaden var 1000kr för R/T. Så 460kr låter som skillnaden för ändringen en väg. Jag tolkar det hela som att de vill ha runt 1400kr totalt. Ska de ha 2000 så har de rökt på imho.
 
Toppen