obs
Medlem
Hej,
Jeg håber at der er en ekspert her der kan svare på om jeg har ret til nogen form for erstatning i dette tilfælde:
Jeg er netop blevet forsinket på min rejse som startede fra Kastrup i morges, og via Mücnhen, nu har bragt mig til Houston, TX (IAH) med United Airlines. Herfra skulle jeg have været videre til Orange County, CA, med et fly hvor connection time var 1 time og 15 minutter. Alle dele af denne rejse er booket gennem United på det samme bookingnummer.
Jeg ringede inden rejsen, og spurgte United om 1 time 15 minutter var nok tid til at komme igennem Houston lufthavn, og fik bekræftet at det var det. Det ville også have været tid nok, hvis det ikke havde været fordi at bagagen blev forsinket ved udlevering (den skulle hentes ud her og medbringes gennem tolden fordi jeg skulle fortsætte på et indenrigsfly).
Bagageproblemerne betyder at jeg bliver 2 timer og 25 minutter forsinket i ankomsten til min slut-destination. Har jeg ret til nogen form for erstatning i dette tilfælde? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtigt finde noget information der dækker tilfælde som dette.
Min samlede itinerary for denne tur:
CPH-MUC SK661 6:40 - 8:25
MUC-IAH UA105 9:30 - 14:15
IAH-SNA UA636 15:26 - 16:45
Jeg håber at der er en ekspert her der kan svare på om jeg har ret til nogen form for erstatning i dette tilfælde:
Jeg er netop blevet forsinket på min rejse som startede fra Kastrup i morges, og via Mücnhen, nu har bragt mig til Houston, TX (IAH) med United Airlines. Herfra skulle jeg have været videre til Orange County, CA, med et fly hvor connection time var 1 time og 15 minutter. Alle dele af denne rejse er booket gennem United på det samme bookingnummer.
Jeg ringede inden rejsen, og spurgte United om 1 time 15 minutter var nok tid til at komme igennem Houston lufthavn, og fik bekræftet at det var det. Det ville også have været tid nok, hvis det ikke havde været fordi at bagagen blev forsinket ved udlevering (den skulle hentes ud her og medbringes gennem tolden fordi jeg skulle fortsætte på et indenrigsfly).
Bagageproblemerne betyder at jeg bliver 2 timer og 25 minutter forsinket i ankomsten til min slut-destination. Har jeg ret til nogen form for erstatning i dette tilfælde? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke rigtigt finde noget information der dækker tilfælde som dette.
Min samlede itinerary for denne tur:
CPH-MUC SK661 6:40 - 8:25
MUC-IAH UA105 9:30 - 14:15
IAH-SNA UA636 15:26 - 16:45