Senaste nytt

Boka infant-biljett innan barnet är fött?

Hur går man tillväga för att boka flygbiljetter för infant (spädbarn) som inte är fött ännu. I mitt fall gäller det en award-resa men det känns som att en tråd som täcker vanliga bokningar inte skulle skada?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Jag har gjort det för min son med mina bmi miles. :) Inga extra miles behövdes gjorde inte saken sämre. :D
 

mcleif

Medlem
Det er ikke muligt at booke uden et navn (for infants kræves desuden også fødselsdato, som jo af naturlige årsager ikke kendes endnu).

Så man booker bare de voksne + evt. andre navngivne børn. Når navn og fødselsdato kendes kan infant tilføjes til bookingen. Langt de fleste behøver ikke sæde for infants, så rent teknisk skal der jo ikke bookes en ekstra plads på flyet. Infant kobles bare til én af de vokse og man betaler infant-prisen i samme omgang.
 

falling

Medlem
Även om jag inte är i situation kollade jag faktiskt upp just den informationen för ett tag sedan i lite preventivt syfte

Saxat från SAS, Resa med spädbarn - SAS

Boka en resa innan barnet är fött. Om du gör en bokning på SAS eller Wideroe innan barnet är fött, vänligen ange i efterhand barnets namn och födelsedatum till bokningen genom att kontakta SAS Customer Contact Center på telefon 0770-727 727.

Men sånt antar jag varierar från bolag till bolag
 

Bryant

Medlem
Hur går man tillväga för att boka flygbiljetter för infant (spädbarn) som inte är fött ännu. I mitt fall gäller det en award-resa men det känns som att en tråd som täcker vanliga bokningar inte skulle skada?

Inte riktigt samma sak men.. Vi bokade en Award bara dagar efter att dottern föddes. Vi skrev ett ungefärligt namn på biljetten som vi enkelt ändrade efter att vi bestämt vad som skulle stå i passet. Detta var med SAS till USA och det var inga som helst problem och kostade oss nada.
 

mcleif

Medlem
Inte riktigt samma sak men.. Vi bokade en Award bara dagar efter att dottern föddes. Vi skrev ett ungefärligt namn på biljetten som vi enkelt ändrade efter att vi bestämt vad som skulle stå i passet. Detta var med SAS till USA och det var inga som helst problem och kostade oss nada.

SAS er meget gode til at give lov til at ændre navne på en flybillet... Men det er ikke noget ret mange selskaber tillader... F.eks. er det for det meste no-go at ændre navn på Lufthansa og amerikanske flyselskaber.... Jeg vil derfor IKKE anbefale, at man booker, før man kender det præcise navn. Det er altid muligt at tilføje en infant på en booking i efterhånd...
 

Bryant

Medlem
SAS er meget gode til at give lov til at ændre navne på en flybillet... Men det er ikke noget ret mange selskaber tillader... F.eks. er det for det meste no-go at ændre navn på Lufthansa og amerikanske flyselskaber.... Jeg vil derfor IKKE anbefale, at man booker, før man kender det præcise navn. Det er altid muligt at tilføje en infant på en booking i efterhånd...

Det var inget påhittat namn, utan väldigt likt det som det faktiskt blev. Det var alla mellannamn som var problemet.
 
Toppen