Senaste nytt

Poäng som krediterats felaktigt till EuroBonus - Går dessa att ta bort?

VonMögen

Medlem
Friends,
Haft en flygning där jag hade mitt EB nummer inlagt, bad vid incheckningen att personalen skulle lägga in ett annat FFP istället. Nu i efterhand ser jag att poängen trots allt har kommit in på EB. Går det att ta bort dessa för att kunna retro regga på "rätt" FFP istället? Nån som har erfarenheter kring detta??
/V
 

agehall

Medlem
Regeln är att det inte går och det är därför jag numera rekommenderar att man ALDRIG har ett FFP i sin bokning som man inte vill ha poäng till. Det är isåfall bättre att inte ha något FFP alls inlagt och retroregistrera.
 

Mausizahndi

Ny medlem
Hejsan! Samma hände mig, trots att jag alltid var noga att visa mitt Miles & More kort... - jag är jätte sur över att man inte kan ta bort Eurobonus poäng... undrar om nån har provat att säga upp sitt Eurobonus medlemskap? Går det att registrera flygningarna på ett annat kort då? *nyfiken*
 
Hejsan! Samma hände mig, trots att jag alltid var noga att visa mitt Miles & More kort... - jag är jätte sur över att man inte kan ta bort Eurobonus poäng... undrar om nån har provat att säga upp sitt Eurobonus medlemskap? Går det att registrera flygningarna på ett annat kort då? *nyfiken*

Der er ikke noget at gøre, ved at opsige dit EB medlemskab er pointene tabt for altid. Så behold det, måske kan du bruge dem til noget indenfor de næste 5 år.

Hvis man vil være 100% sikker på at få point korrekt, undgår men helt at registrere bonuskort for så at efter registrerer 14 dage efter.
 

agehall

Medlem
Välkommen hit Mausizahndi!

Att säga upp sitt EB-medlemsskap gör ingen skillnad när väl poängen är krediterade. Det är nog tyvärr inte så mycket att göra förutom att se till att du enbart har det bonusprogram du vill ha poäng till i dina bokningar i framtiden.
 
Toppen