Senaste nytt

Fel vid efterregistrering hos M&S

Impendill

Medlem
Hej

Jag försöker efterregistrera poäng för min sambo hos M&S för flygning med turkish.
Det gick bra för mig men när jag försöker med hennes så kommer det upp ett felmeddelande "this activity is already credited to another member" ?

Någon som varit med om detta?
 

Jonas C

Medlem
Du kan bara få miles till ett bonusprogram. Så ifall EuroBonus numret var inlagt på boardingkortet så går det inte att efterregistrera till M&S.
 

Impendill

Medlem
Hej Jonas

Inget eurobonus registrerat då hon ville ha till M&S.
Jag vill minnas att det i så fall står "flight registerd elsewhere" då
 

agehall

Medlem
Ibland blir det fel på en siffra när bonuspoäng ska registreras. Ta och kontakta M&S och be dem titta på vad som hänt.
 

Jonas C

Medlem
Precis. Kontakta Miles&Smiles och skicka in kopior på boardingkorten så ska det nog gå att lösa.
 

Impendill

Medlem
Tack ska ni ha!

En annan fråga sol egentligen är OT men beror turkish.

Befinner mig med mitt sällskap om 3 personer i Filippinerna och har biljett bokad BKK-IST-ARN i businessclass J.
Mailade turkish och bad dem boka om hemresan från IST till GOT istället. 460kr per person ville de ha då jag satte över pengar och såg i vår bokning att de ändrat till GOT. Idag fick jag ett nytt mail där de vill ha 1400 kr till per person och ber samtidigt om ursäkt för att de givit fel info tidigare.

Jag skrev till dem att jag reser med dem ofta med mitt sällskap och att vi blev lite besvikna nu när vi styrt om resan till Göteborg och planerat därefter.

Så här mailade jag:


Thank you for the information.
Unfortunately we have already
rearrange our planes due to
the new travel route. It's a bit disappointing
that this information reaches us now when
already paid and rescheduled our trip. We are
all frequent travelers with Turkish and have been
very pleased with your services provided.
So now I kindly ask you if there is anything you
can do to help us out here? It would be a very nice goodwill if
You let us fly for the price we already paid. We always fly in business class
With you. Some discount?

Turkish svar som jag inte riktigt kan tolka och gärna frågar er vad ni tror?:

"Dear

Please don’t get any action
We try to help you
Thank you"
 
Toppen