Senaste nytt

SAS/Optiontown - Får inte återbetalning

bompa

Medlem
Hej

Bokade två uppgraderingar till New York via optiontown.
På plats på flygfältet (ARN) så visar det sig att det var fullt och inte hade gått att uppgradera

Problemet är att trots att TVÅ månader gått och över 30 e-mails till Optiontown samt samtal vägrar de återbetala utan önskar att jag skall ta fram bevis att vi inte uppgraderades.
Självklart har man inte boardingpasset kvar.
Vad hade ni gjort?
 

Agö

Medlem
Fick du alltså igenom uppgraderingarna? (dvs. skickade Optiontown ut ett mail med besked om lyckad uppgradering?)

Testa annars att höra med SAS och se om de kan bekräfta vilken klass du flög i. Inte särskilt bra betyg för en samarbetspartner till bolaget kan man tycka.
 

jth

Medlem
Troligen fick han en "upgrade subject due to availability", då blir det nästan alltid dessa typer av problem på ett eller annat sätt.
Att skicka in boardingkorten har jag gjort då jag har fått återbetalning i liknande fall, men det är ju inte så lätt gjort nu när ni inte har dom kvar. Jag skulle nog också ha tagit kontakt med SAS och bett om hjälp. Annars kan du kanske prova att ta en screenshot på ditt eurobonus kontoutdrag, där ser man ju också vilken klass ni flög i.
 

agehall

Medlem

Välkommen hit bompa.

Jag hoppas att du kommer att trivas här på Businessclass. Det finns mycket kunskap samlad här som kan komma dig till godo om du fortsätter läsa här.

Vad hade ni gjort?

Själv kör jag alltid med boardingkort på papper och jag sparar dem. Länge. Det hjälper inte dig nu, men i framtiden kan jag rekommendera att du sparar boardingkorten tills du fått alla poäng och alla ev återbetalningar är lösta.

Just nu skulle jag följa jth's råd och kontakta SAS för att få någon slags bevis på vad du faktiskt flög.
 

bompa

Medlem
Hej

Det stämmer fick upgrade subject due to availability...
Funderar be banken makulera köpet så kan Optiontown fundera över om de gjort rätt..
 

bompa

Medlem
Har försökt kontakta SAS men de har inte riktigt tillgång till nått sånt intyg.
Så man sitter LITE dumt till..
 

agehall

Medlem
Har du kvar din bokningsreferens? Om det inte var allt för länge sedan, så bör du kunna se på checkmytrip.com vilka bokningsklasser som står i din bokning. Om du inte har någon business-klass med där, så bör detta kunna användas mot OT.
 

bompa

Medlem
Hej

Använt det redan men de vill ha boarding pass eller skriftligt från SAS.
Hatar Optiontown nu...
Aldrig igen...
 

Agö

Medlem
Jag skulle som sagt kontakta SAS igen och berätta för dem hur deras s.k. samarbetspartner behandlar SAS kunder. Oacceptabelt.
 

bompa

Medlem
Jodå.. Kontaktat dem - men det tar lite tid där..

Tack för att du hört av dig till oss på SAS Customer Care!
Vår svarstid är för närvarande 4-5 veckor, men vi gör självklart vårt bästa för att svara dig så fort som möjligt. Är du Guld- eller Diamondmedlem hos oss kommer ditt ärende att prioriteras.

Läste på Optiontowns hemsida och många missnöjda kunder.
Är säkert bra när det fungerar - när det inte gör det så glöm pengarna.

Om nån har bättre kanal till SAS får ni gärna höra av er!
 
Toppen