Senaste nytt

Underhållningssystemet ur funktion, ersättning eller ej?

Jockezona

Medlem
Flög hem från JFK med Air France igår. Entertainment systemet strulade och det enda som egentligen fungerade var skärmen med vart planet befinner sig.

Detta var likadant för ett flertal passagerare men för de flesta fungerade systemet. Kabinpersonalen gjorde ett tappert reboot försök men det hjälpte ej. De hänvisade våra klagomål till air france kundtjänst.

Personligen har jag svårt att sova på plan, iallafall när jag flyger ekonomi, så det är väldigt skönt att kunna kolla film på resan.

Min fråga är om någon varit med om detta, misstänker att det händer titt som tätt. Andra frågan är om man har rätt till ersättning för detta eller räknas det kanske inte in i produkten jag köpt dvs flygresan från A till B?
 

palmen

Moderator
Om det händer på SAS brukar man få X antal miles krediterade till sitt EuroBonus-konto.
Jag fick 8000 EB-poäng för icke fungerande IFE på Köpenhamn-Shanghai med SAS.
 

Jockezona

Medlem
Är dock inte med i skyteam så miles gör mig ingen nytta i detta fall.
Var egentligen mest intresserad av om flygbolagen ger ersättning för denna typ av problem eller inte.
Ska slå en signal till air france och se om de erbjuder något annat än miles, kostar inget att fråga.
 

NotRyan

Medlem
Är dock inte med i skyteam så miles gör mig ingen nytta i detta fall.
Var egentligen mest intresserad av om flygbolagen ger ersättning för denna typ av problem eller inte.
Ska slå en signal till air france och se om de erbjuder något annat än miles, kostar inget att fråga.

????? Du menar alltså att du flyger utan att kreditera milesen till något? Konstiga människa.... :cool:
 

Jockezona

Medlem
Detta var ju en slumpresa så jag la ingen kraft på att försöka maximera flygmilesen, lade all kraft på maximal intjäning till hh under resan i staterna istället.
Kör BAEC och kände mig otrogen när jag flög med air france. :p
Till mitt försvar så är jag rookie på maximering av points och skyller på det, haha. :cool:
 

nota bene

Medlem
Bli medlem och retro-regga!

Du bör kunna få miles eller typ voucher på 50 eur eller något, men de är ju inte tvungna att ge något.
Det brukar vara mycket enklare att få miles.
 

henrik l

Medlem
Har varit med om detta på BA, man fick fylla i en blankett om ville ha Avios, tror det var 7-8000, eller en voucher på ett löjligt lågt belopp. Valet var mycket enkelt.
 

Henrik_B

Medlem
Någon som fått miles för ej fungerande IFE på TK? Dosprompt eller liknande genom större delen av flighten.
 
Toppen