Senaste nytt

Någon som testat Radissons hotell i Bangkok? Vilket är bäst?

Mikeswede

Medlem
Hej, skall besöka Bangkok sista veckan i Oktober och tänkte då utnyttja lite poäng hos Club Carlson. Har sett att det finns två Radison i Bangkok vilka båda ser ok ut. Är det någon som besökt bägge och kan jämföra dem. Spec med avseende på

- Rum Storlek o Prestanda
- lounge
- Pool
- Frukost

Är Club Carlson guld. Kan man förvänta sig uppgradering även när man bokar med poäng ?

MVH

Mikael
 

Jacob

Medlem
Jag har bott på Radisson Suites Sukhumvit.

Ganska litet hotell (för att vara ett kedjehotell, ser större ut på bilderna än det är) men i övrigt väldigt trevligt. Ligger på en liten tyst tvärgata men med gångavstånd till både shopping och restauranger. Fräscht rakt igenom och med en takterrass med pool.

Blev uppgraderad till en juniorsvit.
 

Mikeswede

Medlem
Tack för infon Jacob. Var poolen och takterassen fräsch ? Vet du om man får uppgradering även vid nyttjande av poäng ?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bott där några gånger och minst två gånger med Cash+Point. Jag blev uppgraderad de flesta gånger och alla gånger under lågsäsong.
Som Jacob skriver, hotellet ligger lite längre in i soi (gränd) men rummet var fint och fräscht. Det finns gratis tuk-tuk till Skytrain/MRT och Terminal 21 shopping center.

Poolen var ganska liten men få som använde den när jag var där.
 
Toppen