Senaste nytt

Tips på tier points run från London 19 juli?

gdaily

Medlem
Tips på en billig TP-run utgående från London lördagen den 19de juli. Ska klaras av samma dag, eller möjligen hemresa till London tidigt på söndagen 20 juli. (om söndagen så måste jag landa på LHR) ? Ja, jag får riva min biljett till Farnborough... men ska jag behålla mitt silverkort så är detta det enda datumet jag kan ta TP-runnen på.

Jag behöver 60 TPs. Några ideer?
 

agehall

Medlem
Det som föreslås på FT när man vill göra detta är LGW-JER-LGW eller LGW-AMS-LGW. Du kan ju även köra en LHR-ARN-LHR över dagen om du vill, ifall det är billigare.
 

Homer

Medlem
Får jag låna tråden lite? Tips på en billig TP-run utgående från London lördagen den 19de juli. Ska klaras av samma dag, eller möjligen hemresa till London tidigt på söndagen 20 juli. (om söndagen så måste jag landa på LHR) ? Ja, jag får riva min biljett till Farnborough... men ska jag behålla mitt silverkort så är detta det enda datumet jag kan ta TP-runnen på.

Jag behöver 60 TPs. Några ideer?

Finns ju ett antal destinationer som ligger runt £250 t/r i club
bäst är att använda
http://www.britishairways.com/travel/low-price-finder/public/en_gb
Exempelvis så går det med dagstur till Paris från LHR och Amsterdam från LCY den 19:e,
 

freno

Medlem
Tack, viste inte att det gick att skriva flygnr i sökfältet

Något sådan här borde funka:

Visa bifogad bild 26007

Uppdelningen jag beskrev som ARN-LHR, LCY-PHX, PHX-xxx är när du sedan ska försöka boka det hela online. Då är det de tre segmenten du ska använda och sedan de omvända på hemresan. Bokar du på AA.com så ska det gå att hitta om du ber den ge dig 50 förslag/söksegment.
 

agehall

Medlem
Näe, det ser tufft ut - hittar inget vettigt för mindre pengar heller. Så du får nog överväga vad din silverstatus är värd. Kanske är det bättre med en HNL-run nästa kvalificeringsår så att du får guld direkt?
 

gdaily

Medlem
Näe, det ser tufft ut - hittar inget vettigt för mindre pengar heller. Så du får nog överväga vad din silverstatus är värd. Kanske är det bättre med en HNL-run nästa kvalificeringsår så att du får guld direkt?
Mmm, tyvärr så får jag nog bita i det sura äpplet. Å andra sidan hade jag ju tänkt flytta över mitt fokus till Star alliance från november. Visst blir det surt att missa loungeaccessen på shorthaul men jag flyger såpass lite så det är inte värt det. Långresor gör jag ju ändå i business.
 

Homer

Medlem
TAck för tipset, men jag hittar inga tur/returpriser för den slanten, enbart ena vägen för £250.

Jag måste ha tittat på fel datum, verkar inte finnas något prisvärt alternativ någonstans det datumet,
LHR-HEL-ARN i ekonomi för £340 är väl knappast ett alternativ.
 

Homer

Medlem
Mmm, tyvärr så får jag nog bita i det sura äpplet. Å andra sidan hade jag ju tänkt flytta över mitt fokus till Star alliance från november. Visst blir det surt att missa loungeaccessen på shorthaul men jag flyger såpass lite så det är inte värt det. Långresor gör jag ju ändå i business.

Då är det väl inget problem, en enda resa till USA så har du fixat silver igen, passa på när det blir Avios Booster,
Brons har du väl fixat och får 25% bonus.
 
Toppen