Senaste nytt

Best connection hotel at London Heathrow

MrFlyiboy

Medlem
Ursäkta om detta hamnar i fel forum men kunde inte hitt ett som passade. Jag skall flyga GOT-LHR-MIA i C med BA793/AA57 men kommer in sent till LHR, T5och måste övernatta. Vilket hotell är bäst att välja? Hilton vid T4 eller Sofitel vid T5 ur transfersynpunkt. AA57 lämnar från T3
 

agehall

Medlem
Du har ett antal att välja på. Hilton T4 är dåligt pga att det inte går att köpa bussbiljett dit, så hur man än gör blir man rekommenderad att åka tunnelbanan och sedan gå från T4 till hotellet. Hotellet i sig är dock bra.

Om du gillar Hilton, så skulle jag nog titta på DoubleTree (billigt men långt bort) eller Hilton LHR T5. Båda nås med Hotel Hoppa och du kan även åka direkt till T3 med Hoppa:n när du ska iväg dagen därpå.

När kommer du att vara på LHR?
 

Senator

Moderator
Hej! Som Hilton kille skulle jag bo på Hilton men då T5 men som har lite fel namn eftersom det inte ligger på T5 :) Men, det enklaste är Sofitel då du nästa morgon tittar på tidtabellen för Heathrow Express och åker gratis till T3 och kan gå rakt dit när du landar. Det kan du också iofs göra från T4, men då måste du hoppa på en buss kvällen innan från T5.

Så om du vill bo på Hilton ta T5 hotellet och Hotel Hoppa bussen både på kvällen från T5 och till T3 på morgonen. Men det kostar några pund
 

AABack2ARN

Medlem
Valjh ett hotell langs Bath Road. Ta buss 423 fran LHR T5 och nagon av de manga bussarna tillbaka till Heathrow Central. Bagge kostnadsfria. Vi bor garna pa Marriott eller Renessaince men alla andra kedjor finns representerade.
 

MrFlyiboy

Medlem
Tack för svaren och råden.vi skall titta på alternativen men lutar kanske åt Sofitel T5 för enklare transfer
 

nilsson

Medlem
Du har ett antal att välja på. Hilton T4 är dåligt pga att det inte går att köpa bussbiljett dit, så hur man än gör blir man rekommenderad att åka tunnelbanan och sedan gå från T4 till hotellet.

Alla flygplatshotellen ligger inom gratiszonen för lokalbuss. Att betala £6 för national som går varje halvtimme är ett rån när vanliga stadsbussar går var 8:e minut.
 
Toppen