Senaste nytt

En annorlunda söndag

MarSecLtd

Medlem
Under ett par dagar med billiga lyft (fallskärmshoppning) så såg jag ett flygplan på flygplatsen och i luften som jag inte kände igen. Efter viss efterforskning så hade jag hyrt planet i fråga. En 1949 Navion-A. Ägaren och piloten är en fd Amerikansk stridspilot (Överste, med oslagbart rekord på F-104 widowmakern). DSC_0008.jpg DSC_0009.jpg
Fortsättning följer....
 

MarSecLtd

Medlem
Efter viss förhandling om pris, då piloten kraftigt reducerar sitt eget pris då han inser att han skall flyga med två fd officerare. Inte jag som ville pruta utan min US kollega.
DSC_0012.jpg
DSC_0036.jpg

Ganska kul att se nyckelknippa med startnyckel.
 

MarSecLtd

Medlem
Efter vissa förmaningar om att det inte var OK att öppna canopy'n och hoppa etc så taxar vi ut.
DSC_0014.jpg
DSC_0016.jpg
DSC_0017.jpg

Inte helt lätt att fixa bra focus på korten tagna med en mobil under taxi.
 

MarSecLtd

Medlem
Började med lite sightseeing i området och info om hur vulkan utbrottet förstörde xxxxxx kvadratkilometer. Col Jim fick för sig att testa "fallande lövet" för att se hur vi reagerade.
Ena stunden här.
DSC_0020.jpg
nästa stund
DSC_0032.jpg

Col Jim har aldrig hoppat ifrån 36000ft så ack vad han bedrog sig. Vi skrattade som man gör på Grönan eller Liseberg.
 

MarSecLtd

Medlem
Efter ca 1hr20min så gjorde sig GT tarmen påmind och vi bad om att flyga tillbaka.

DSC_0037.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

Kostnad för det hela inklusive transport till och från hotellet gick på 4000 pesos (ca 650kr). Har ni vägarna förbi så kan jag verkligen rekommendera en flygning med honom. Var bara beredda på ett ganska grovt språk och många förutfattade åsikter.
Jag har hans mail och mobilnummer vid intresse.
 

MarSecLtd

Medlem
Han kör charter till vilket område du vill inom Filippinerna, så länge det finns en gräs/grus strip att landa på. Lite halv galen som alla fd stridspiloter ifrån den eran. Många historier on Vietnamn Kambodja Laos etc. Icke att förglömma han har passerat 80års strecket.
 
Last edited:
Toppen