Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass Hamburgsträff lör-/söndag den 6 eller 7 december 2014

Dr. Miles

Expert
Datum: Lördag den 6 december december 2014, kl. 20:00
Plats: Weltbühne
Gerhart-Hauptmann-Platz 70
20095 Hamburg

December i Hamburg erbjuder genuin tysk julmarknad med tillhörande Glühwein.
5278704388_98da92605e_z.jpg

(Foto: Christmas Market Hamburg by Sven Maier on Flickr)

palmen föreslog en genial idé i en annan tråd, att ha en inofficiell BC träff i Hamburg och kombinera med shopping på julmarknaden.
Eftersom många på BC är upptagna med jobb och resor, tänkte jag att starta en tråd i god tid så att flera har chans att komma till Tyskland i början av december
Än så länge vet man inte vilket datum som passar bäst. Det är helt görbart att flyga till Hamburg över dagen. Problemet är dock det finns inga SAS direktflyg till/från Stockholm på lördagen.


Riktiga anmälningar tar vi det under november men ni som vet eller vill, kan självklart anmäla er intresse för att delta en inofficiell BC träff i Hamburg i decmeber.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Finns det lediga platser på Airbusfabriken samma helg? Vore väl kul att kombinera?
På tyska, ja på lördagen 6:e december. På lördagen 13:e december finns det 18 platser för engelsk guide.
13:e december är Lucia så lär det inte bli så populärt på hemmafronten att besöka en flygplansfabrik istället för att vara hemma med familjen,i alla fall dem som har familj.
Screenshot20140705_1.png

Airbus A380 kombi-Tour
 
Last edited:
Jeg har lige rettet den her for dig :)
Fördelen är dock det finns inga SAS direktflyg till/från Stockholm på lördagen, så där är bra möjligheter for at tjäna flera poäng

Det er skrevet i kalenderen, kunne være hyggeligt med en lille tur til Hamburg hvis det passer ind til den tid.
 

Dr. Miles

Expert
Mellan Berlin Tegel flygplats (TXL) och Hamburg Hauptbahnhof tar det ca 2 timmar till 2 timmar 20 minuter med tåg&buss. Om någon vill kombinera med Berlin (dit finns det ofta billigare biljett) .
 
Jag hakar gärna på det här! Hittat bra o billiga biljetter på SAS ungdom Stockhol-Hamburg, resa 12-14 dec 802SEK tur o retur! Något förslag på Hotell Dr. Miles ?
 

doc

Medlem
Jag är helt klart intresserad av att komma den 6-7 december. Vad gäller besök till fabriken så är tyska inget hinder för min del, men blir vi 20 pers kan man visst boka en individuell tur och då borde det gå att få engelsktalande guide kan man tycka.
 
Last edited:
Toppen