Senaste nytt

Vilket flygbolag har bäst intra-Europa mat ombord?

joelflight

Medlem
Hej!

Jag tycket att mat är viktigt ombord, att det ska smacka bra och vara lagom mängd så det kan ersätta en måltid på marken. Vilket flygbolad tycker ni har bäst mat ombord? Det skulle vara kul med lite bilder!
 

agehall

Medlem
Hej joelflight. Tror det är första inlägget från dig som jag ser trots att du varit medlem ett tag.

Jag skulle rekommendera dig att kika lite bland reserapporterna på forumet - där finns ofta bilder och utförlig info om maten.

Över lag tror jag de flesta tycker att Swiss är väldigt bra på mat intra-EU, men det hänger också lite på vilken typ av mat man tycker om skulle jag säga.
 

Alx

Medlem
I vilken klass??

I ekonomi skulle jag säga att Air Malta förvånande nog har lyckats riktigt bra tillsammans med Do&Co.

I business skulle jag nog säga Austrian eller Swiss.
 

PYRZ

Medlem
Beror väl på om det är economy eller business, men jag håller med Jonas C Turkish och Austrian (kanske beror på att de har cateringfirma) :)
 

rvarttinen

Medlem
AF har bjudit på bra mat, varm frukost, etc. i Premium Economy - får samma som i affärsklass. Bakom skynket (ekonomi) så serveras kallt käk, men rätt ok för att vara intra Europa. Inte någon enkel macka eller så, utan något mer 'riktigt'.

I affärsklass så är TK både bra och kul - de har en egen "kock" ombord som gör i ordning varje bricka som serveras. Tyvärr kan servicen vara lite ojämn mellan flygningarna. Upplevde IST- ARN som mer alert och trevlig än t.ex. IST - MLE.

Nytt grepp från AF: om en flygning är tre timmar eller längre så serveras varm mat i ekonomi numera (eller f.o.m. ett visst datum som jag inte har koll på, se Intervju: Alexandre de Juniac, VD för Air France & KLM för mer detaljer kring det).
 
Toppen