Senaste nytt

Tips på snygg och stilfull portfölj?

Behöver köpa en portfölj till hösten. Har länge letat efter något som är riktigt snyggt och stilfullt. Ska funka att flyga mer, och ska funka att komma till affärsmöten.

Det ska inte vara en laptopväska, MEN man måste få ner i 13" Macbook i den + laddare (när så krävs). Axelrem kan finnas att fälla fram, men jag tycker generellt sett att det är väldigt fult med axelremsväskor till kostym, så det är bara backup. Sektionering/fickor är viktig. Gillar inte väskor där alla småsaker bara skramlar runt som i en stor påse.

Brun eller svart läder. Budget, max 15-20 tkr.

Några tips? Vad använder ni själva?
 

Nemo

Medlem
Jag tänkte först på att du ville köpa dig en reserelaterad portfölj. Exempelvis SAS, Rezidor, UTG, Norwegian.
AppleStore har några portföljer. Väskor och fodral - Mac-tillbehör - Apple Store (Sverige) Kom ihåg att logga in via SAS Eurobonus för att samla poäng (jag kommer själv alltid på det efteråt, suck). SAS Eurobonus Online Shopping | AppleStore
Finns några tips i följande tråd. http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/15722-laemplig-datorvaeska-foer-minimalt-handbagage.html
*sommartorka*
 
Jag tänkte först på att du ville köpa dig en reserelaterad portfölj. Exempelvis SAS, Rezidor, UTG, Norwegian.
AppleStore har några portföljer. Väskor och fodral - Mac-tillbehör - Apple Store (Sverige) Kom ihåg att logga in via SAS Eurobonus för att samla poäng (jag kommer själv alltid på det efteråt, suck). SAS Eurobonus Online Shopping | AppleStore
Finns några tips i följande tråd. http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/15722-laemplig-datorvaeska-foer-minimalt-handbagage.html
*sommartorka*

Hehe... Rezidor måste ju finnas i aktieportföljen efter man blivit BC-medlem ;)
 

FlyingFire

Medlem
Jag har spanat på Saddleback Leather ett tag. Bland annat finns denna cleana portföljen. Du kan köpa tre stycken för din budget och de levereras med 100 års garanti.

Jag har en plånbok från dem och läderkvaliteten är ojämförbar, har svårt att tänka mig att den blir sämre på större produkter.
 
Last edited:
Var försiktig med Mont Blancs hel läder portföljer, de är rätt känsliga. Jag har slitit rätt hårt på min, den är snygg men har rätt mycket "patina" om man är snäll ;-)
 
Toppen