Senaste nytt

Nya utrikeshallen på Göteborg Landvetter tar form

Jacob

Medlem
Swedavia har publicerat lite bilder på hur nya utrikeshallen på Landvetter kommer se ut. 1000 nya kvadratmeter ska tillkomma som ska användas till shopping, restauranger och andra faciliteter.

Ser mycket trevligt ut och blir säkert ett stort lyft för flygplatsen. Nya säkerhetskontrollen är redan på plats och är en klart trevligare upplevelse än tidigare.

Någon som vet var de övriga 1000 kvm kommer ligga?

Här är bilderna:
Nya Göteborg Landvetter Airport tar form - Göteborg Landvetter Airport
 
Butikerna har börjat flytta till nya ytor(Fashion). Den där Newsdesk kiosken byggs just nu vid Espresso House, tror också att flytten av lounger och en ny barnlekplats ingår i de 1000 kvm. Lägg till nya långa baren som byggdes under 3-4 senaste veckor, det är före gate 17.
 

JacobGBG

Medlem
Det var inget speciellt att dokumentera med kamera på Landvetter idag tyvärr. De främsta nymodigheterna jag noterade var:

Gate 19+ har snoffsats till lite bland annat med ett lekland för barn.

Den svenska sandwichbaren mitt emot tax-free butiken har fått göra plats för en vinbar i fransk stil, synd tycker jag då jag gillade föregångaren.

Säkerhetskontrollen är rejält omgord, däremot så kändes det inte som ett smart drag att ta upp en kamera och börja plåta där. Vill ju inte få span på mig.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Den svenska sandwichbaren mitt emot tax-free butiken har fått göra plats för en vinbar i fransk stil, synd tycker jag då jag gillade föregångaren.
Den här bilden tog jag i mellandagarna. Är det baren till höger som är ny? Kan inte minnas att jag sett den tidigare (fast har iofs bara flugit utrikes från Landvetter en handfull gånger).

IMG_8198.jpg
 

JacobGBG

Medlem
Precis, den baren är ny. Föregångaren var "sammanväxt" med den intilliggande gaten medans den nya har en väg som skärmar av. Tycker det var mysigare förut men jag kan förstå att det behövdes en tydligare gränsdragning mot gaten för alla de som väntade på att boarda.
 
Toppen