Senaste nytt

Fråga om köp av Avios

fmansson

Medlem
OneWorld är inte min starka grej så jag vänder mig till expertisen.

Jag har inte många avios kvar men vill köpa avios för att kunna köpa en awardbiljett till min fru sträckan MAD-LPA T&R i business. För övrigt den enda klassen det finns platser i på valt datum.

Kan jag köpa en awardbiljett till min fru via BA´s hemsida (Executive Club) med köpta avios, eller bara till mig själv?
 

doc

Medlem
OneWorld är inte min starka grej så jag vänder mig till expertisen.

Jag har inte många avios kvar men vill köpa avios för att kunna köpa en awardbiljett till min fru sträckan MAD-LPA T&R i business. För övrigt den enda klassen det finns platser i på valt datum.

Kan jag köpa en awardbiljett till min fru via BA´s hemsida (Executive Club) med köpta avios, eller bara till mig själv?

Har ni ett familjekonto? Då är det inga problem i alla fall.
 

Homer

Medlem
Tar 5 minuter att öppna ett BAEC konto åt frugan och ytterligare 2 minuter att skapa ett hushållskonto åt er båda,
sen skaffar hon ett BA Visa och får 5.000 Avioser gratis.
 

Henrik_B

Medlem
OneWorld är inte min starka grej så jag vänder mig till expertisen.

Jag har inte många avios kvar men vill köpa avios för att kunna köpa en awardbiljett till min fru sträckan MAD-LPA T&R i business. För övrigt den enda klassen det finns platser i på valt datum.

Kan jag köpa en awardbiljett till min fru via BA´s hemsida (Executive Club) med köpta avios, eller bara till mig själv?

Ja, det kan du!
 

Homer

Medlem
Förresten så behöver man inte alls ha något familjekonto för att boka biljetter åt andra,
går alldeles utmärkt i alla fall.
 

DrKlas

Medlem
Men har man ett familjekonto så går det däremot inte boka bonusresa åt någon som inte är del av familjekontot. Förutom att det kan gå ändå om personen finns med på ens Family and Friends List. Tror jag i alla fall, för ibland tycker jag att BAEC har lite småsnåriga regler kring sånt här.
 

agehall

Medlem
Det jag reagerar på är att fmansson vill köpa avios för att kunna boka en award. Köpa avios är normalt sett inte en bra affär, så räkna noga på det innan du gör det!
 
Toppen