Senaste nytt

Malaysia Airlines på Facebook placerar vänner nära varandra på planet

Jag tycker den nya "MHbuddy" tjänsten från Malaysia Airlines låter som en riktigt smart idé:

MHbuddy is a Facebook application that allows passengers to book and check in for a flight while sharing their trip details with friends. When booking a flight, users of the app are reminded of friends who live near their destination; they’re also prompted if any of their Facebook friends are planning to travel to the same destination. Then, if they want, they can share their itinerary with friends. Not only that, but during the seat selection process, passengers can see where their friends are sitting and choose their own seats nearby.

Tänk vad smidigt om SAS alltid satte BusinessClass.se medlemmar intill varandra på flighterna - vi skulle ha mycket att prata om :)

Airline’s Facebook app lets passengers choose seats near their friends | Springwise
 

Ubbe

Medlem
javisst. Finns det en businessclass medlem i Business så hamnar alla andra medlemmar där oxo oavsett bokningsklass :) Lysande!
 

tourist

Medlem
Tänk vad smidigt om SAS alltid satte BusinessClass.se medlemmar intill varandra på flighterna - vi skulle ha mycket att prata om :)

Och jag som brukar hoppas att de flesta andra på flyget är "omedvetna" resenärer så att
a) färre personer slåss om de bästa platserna
b) en eventuell operationell uppgradering går till mig
;)
 

Traveller

Medlem
Jag kommer vara ett trist sällskap... flyger tidigt och sent... Vill sova men först efter frukost/middagen ombord...
 
Toppen