Senaste nytt

Startpremie SAS EuroBonus American Express

Ubbe

Medlem
Tre dagar efter att jag betalt första räkningen kom poängen. Nu kommer de den 7 varje månad.
 
Min fick jag ringa till dem för att få då de gjort fel ,de skickade även en faktura på 1000:- för kort avgiften fast de skulle vara gratis.
dålig stil..
 

Moco

Medlem
Jag upplever dessvärre att det ofta är problem med poäng och AMEX. Man får oftast tjata i sin anletes svett och vad man får tillbaka är någon usel bortförklaring om felprogrammerade kort etc. Väldigt flinka på att skicka fakturor är de dock. Bytte häromdagen brytdatum vilket resulterade i ett nytt kort, ny årsavgift och återbetalning av det nuvarande kortets årsavgift (resterande månader) som krediteras till det gamla kontot och sedan måste personligen begäras att krediteras till det nya kontot...riktigt krångligt. Att det är trevlig service är något många ofta påpekar, men jag tycker oftast att de är oförmögna att göra någonting egentligen, och att det sedan är en alert flickröst på tråden spelar i sammanhanget ingen roll när ändå inget händer. Jag vet inte hur bra de var för 20 år sedan, men de år jag har varit kortmedlem har det mest varit struligt och väldigt lite av den kundservice och "premiumkänsla" de gärna vill förmedla.
 

seat56f

Medlem
Väldigt flinka på att skicka fakturor är de dock.

Nja, min faktura för 16/11-15/12 skulle betalas 28/12 men trillade ner i brevlådan i måndags (2 jan). Nu hade jag kollat saldot på nätet och lagt in betalningen ändå, då det alltid är samma OCR, men ändå...
 

Moco

Medlem
Nja, min faktura för 16/11-15/12 skulle betalas 28/12 men trillade ner i brevlådan i måndags (2 jan). Nu hade jag kollat saldot på nätet och lagt in betalningen ändå, då det alltid är samma OCR, men ändå...

Jag kanske skulle ha formulerat det som att de är duktiga på att ta betalt. Att pappersfakturan inte kommer (som förefaller att skickas från Miami) i tid är vanligt, men det går ju att undvika med t.ex. E-faktura. Men ja, summa summarum, det är inte heller okej.
 

Mikael

Medlem
Jag har faktiskt aldrig haft problem med Amex och poäng, har funkat helt klockrent, både med startpremie, månadspoäng och premie för att värva andra. Det är först i efterhand jag har börjat uppmärksamma detta då jag har sett hur dåligt det funkat med vissa andra kort (BA visa tex).
 

fopes

Medlem
Min faktura kom också i måndags och skulle ha betalats i förra veckan. Höll på och letade i lägenheten som en galning när jag skulle betala räkningarna eftersom jag trodde att jag förlagt Amex-fakturan i julstöket. Borde ha fattat att det var Amex som inte skickat ut den i tid då det inte var första gången det hänt...

Börjar trötta rejält på amex. Varför kan de inte bara ha +30 dagars betaltid som alla andra kort? Helt sjuk att man, med ett kort som vänder sig till folk som reser mycket, riskerar att åka på förseningsavgifter om man t ex är bortrest 2 veckor.
Ja, man kan köra e-faktura men det är ändå för lite med 14 dagars betaltid.
 

seat56f

Medlem
Varför inte köra autogiro för att göra livet enklare ;)

E-faktura hade väl varit en sak, men en av huvudanledningarna att använda betal-/kreditkort och inte kontokort är att jag kan kolla alla debiteringar innan jag betalar dem. Blir kortet skimmat eller motsvarande kan jag bestrida den debiteringen och då är det kortföretagets problem att få tillbaka pengar, inte mitt.

Ni som kör Amex E-faktura, kommer den fakturan med bättre regelbundenhet? Hittills har jag tyckt att det varit skönt att få pappersfakturan eftersom jag ändå vill gå igenom den lite kvickt...
 
Toppen