Senaste nytt

"Flygbolagens informationshantering"

henrik l

Medlem
Kanske lite tunt ämne för en trådstart. Men kunde inte låta bli att le lite överseende när följande mail kom från BA:

Dear henrik l,

Great news. You have now collected enough Avios for a reward flight in Club Europe to London.

You could visit the Southbank, cultural hub of the city and home to Shakespeare's reconstructed Globe theatre. Rise above it all on the London Eye. Shop at iconic stores on Oxford Street. Or take afternoon tea at the Queen's grocer, Fortnum & Mason
.

Jahaaa, och när gjorde jag detta? Har totalt så det räcker till 3 F t&r över Atlanten, drog in betydligt mer under förra kvalperioden och under nuvarande som startade i juni är det inte så många Avios hittills. Med tanke på tidigare diskussioner här verkar det inte helt ovanligt att informationshanteringen och koordineringen kunde vara lite vassare:cool:
 

agehall

Medlem
Såg rapporter på FT om att folk med 2M+ avios fått reda på att de nu har tillräckligt för att boka en RFS och ifall de saknar lite så kan de köpa mer Avios...
 

doc

Medlem
Jag har fått samma mejl. Även jag har tillräckligt med Avios för att boka betydligt längre resor och har så haft ett bra tag. Dock har jag ett bestämt minne av att det hänt tidigare att de skickat ut dylikt mejl.
 

Homer

Medlem
Jag fick kalla kårar när jag såg rubriken, Congratulations. You’ve earned your reward flight, trodde jag triggat en 2-4-1 voucher ,vilket jag avsiktligt skjuter upp.
 

Senator

Moderator
Ja, kanske lite individualisering av deras kampanjer hade varit bra. Skrattade lätt när jag fick mailet
 

AABack2ARN

Medlem
Man kan absolut undra vilken typ av dataanalys som föregår dessa utskick...

Än mer intressant är det när bolagen (inte minst SAS) skickar ut motsvarande dålig information i pappersformat via vanlig post. Det kostar nog en hel pengar som jag undrar kommer tillbaka...
 

FF#1

Medlem
Även jag fnissade lite när jag läste... Tycker mig se två mönster i mail man får.

En del skickas ut till folk helt utan en minsta eftertanke eller analys, andra är riktade och intelligent utformade. Tyärr kan man få bägge sorterna typ samma dag från samma bolag.. ger ett sofistikerat och kompetent intryck av verksamheten! :)
 
Toppen