Senaste nytt

Hjelp i forbindelse med EuroBonus award og soner

Ezeiza

Ny medlem
Hei,

Har reservert følgende rute for EB-poeng:

Utreise: Guatemala-LAX-Seoul-Bangkok
Retur: Phuket-Seoul-LAX-Guatemala

Asiana-flightene mellom Los Angeles og Seoul er booket i first, mens resten er i business. I følge Eurobonus' award chart skal en reise mellom North and Central America og South East Asia i first koste 190.000 poeng. Blir imidlertid fortalt av Eurobonus at reisen vil koste 260.000 poeng. Grunnen er at SAS vil ha 70.000 ekstra poeng mellom Guatemala og LAX. Dette får jeg ikke til stemme da Guatemala og USA jo er i samme sone.

Er for øvrig klar over at jeg med flybytte i Seoul er innom Central/East Asia, men denne regionen har samme jo poengpris som South East Asia med 190.000.

Denne gjelder vel fortsatt?:
"One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone."

Noen erfaringer eller råd knyttet til dette? Blir frustrert av forvirrende og sprikende informasjon hos EB...
 

jumbooze

Medlem
Hei, Har reservert følgende rute for EB-poeng: Utreise: Guatemala-LAX-Seoul-Bangkok Retur: Phuket-Seoul-LAX-Guatemala Asiana-flightene mellom Los Angeles og Seoul er booket i first, mens resten er i business. I følge Eurobonus' award chart skal en reise mellom North and Central America og South East Asia i first koste 190.000 poeng. Blir imidlertid fortalt av Eurobonus at reisen vil koste 260.000 poeng. Grunnen er at SAS vil ha 70.000 ekstra poeng mellom Guatemala og LAX. Dette får jeg ikke til stemme da Guatemala og USA jo er i samme sone. Er for øvrig klar over at jeg med flybytte i Seoul er innom Central/East Asia, men denne regionen har samme jo poengpris som South East Asia med 190.000. Denne gjelder vel fortsatt?: "One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone." Noen erfaringer eller råd knyttet til dette? Blir frustrert av forvirrende og sprikende informasjon hos EB...
OT: Helt annat tips, du har inte möjlighet att åka till brasilien och påbörja resan där för att slippa bränsletillägg? men det klart det blir dyrare poängmässigt... EB har lite konstiga beräkningar för sig i bland med zonerna hoppas någon annan kan guida dig där ? ( North & Central America=Belize, Canada, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Panama and United States (excl. Hawaii).)
 
Last edited:
Toppen