Senaste nytt

Baggage-eländet i London Terminal 5 fortsätter

AABack2ARN

Medlem
Passerade Arlanda T2 idag och baggageområdet såg ut som ett världskrig, med väskor och vagnar överallt. De absolut flesta av de etiketter jag tittade på kom från BA-flighter men en hel del KLM och Air France taggar såg jag också.

Det hade gått så långt att Menzies släppt in personer utifrån, som anmält sitt baggage försenat, så att de själva fick gå och leta efter sina väskor!

BA har medgett stora problem: http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_gb?p_faqid=5036:

We continue to make good progress with sending delayed bags back to their owners around the world following four days (Thursday 26 June to Sunday 29 June) of intermittent IT-related faults with Heathrow Airport's baggage system in Terminal 5.

The faults meant that some flights on each of the four days left with lower than expected numbers of baggage.

We are very sorry for the difficulties these faults have caused and we continue to work round the clock to re-unite remaining customers with their luggage as quickly as possible.

Customers can check-in baggage today, but may wish to carry essential items in their hand baggage where possible. (Normal hand baggage conditions apply).

Pinsamt BA och BAA! Så undrar ni varför folk vill ta ombord hela sitt bohag... :mad:
 

doc

Medlem
Ja, min svåger råkade ut för detta på väg till LAS. Tog tre dygn innan han fick väskan. Är inte så glad på BA/AA/BAA.
 

sembl

Medlem
Man kanske ska checka in en tom resväska på söndag då när jag drar till us och hoppas att den inte kommer med. Shopping spree deluxe och låta amex ta räkningen då jag har viktiga möten på måndag i DC.
 

doc

Medlem
Reser Göteborg-London med BA i kväll. Bör man räkna med bagagekaos även då?

Förhoppningsvis slipper du det, då kaoset mest verkar röra bagage som ska vidare med ansluter i London. Själv reser jag enbart med handbagage om jag är borta kortare tid än två veckor. Med BA kan ditt handbagage väga 23 kg och utöver det kan du ha en ganska stor väska till.

http://www.britishairways.com/sv-se/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances
 

agehall

Medlem
Det stod rätt mycket väskor i ARN T2 igår vid 23-tiden när jag kom hem, så helt löst är nog inte kaoset.
 

011430121

Medlem
Ja, min svåger råkade ut för detta på väg till LAS. Tog tre dygn innan han fick väskan. Är inte så glad på BA/AA/BAA.

Hon skall nog inte resa, verkar ha oflyt med det mesta när det gäller flygresor, enda vinsten är väl att ha dig som svåger.
 
Toppen