Senaste nytt

Skywards Silver

Mankan

Medlem
Jag statusmatchade i höstas till silver och eftersom jag bara rest till BKK två gånger med billiga ekonomibiljetter har jag bara fått i hop 12 000 Tier miles. Nu bokade jag biz till BKK i december och får ytterliggare 15000 Tier miles. Dock går min silver status ut sista oktober vilket inte är helavärden eftersom jag ändå åker biz nästa gång. Får väl hålla igen lite på bagagevikten eftesom det verkar som de tagit bort gratis golfbag, så jag får klara mig med 40 kg ink golfbag.

Nu till min fråga. Får jag ny silver status i Januari efter att jag flugit returresan? då har jag kommit upp i 27 000 Tier totalt.

"You require 13,000 additional Tier Miles by 31 October 2014 to renew Silver (includes future bookings*)."

Det står så där men jag får ju fler miles några månader senare.
 

Mankan

Medlem
Du beholder ikke Silver, da du først rejser i December.

Att jag tappar silver sista oktober har jag förstått. Det jag frågar efter är om jag får ny silver i januari. Då har jag ju tjänat ihop 27000 miles och kravet är 25000miles. Eller måste dessa tjänas inpå ett år?
 

johhenrik

Medlem
Skywards kör med rullande period, så man måste komma upp i 25.000, 50.000 eller 150.000 tier miles inom 12 månader. Så varje dag kollar man hur mycket du har 12 månader bakåt, om du hänger med. :)
 

Magnus_K

Medlem
johhenrik,
Snabb fråga som slog mig idag som jag tror du borde kunnas svara på enkelt.
I denna tråd får man dubblapoäng hos Emirates.
http://www.businessclass.se/forum/e...g-10-rabatt-foer-businessclass-medlemmar.html
Min tanke är att man borde kunna bli Platinum member ganska enkelt?
En First till Sydney och sedan en business Dubai för ca 70K SEK, vilket är ganska prisvärt måste jag säga. Stämmer det?
Dock kommer det år2 man ska upprätthålla det också ;)..
 

Mankan

Medlem
Skywards kör med rullande period, så man måste komma upp i 25.000, 50.000 eller 150.000 tier miles inom 12 månader. Så varje dag kollar man hur mycket du har 12 månader bakåt, om du hänger med. :)

Ok befarade att det var så. Tycker dock inte att det riktigt framgår att det skall ske på 12 månader. Det måste innebära att jag tappar Tier miles som är över ett år gamla då eller? Då är nog inte Emirates så bra för mig i längden då jag inte reser så ofta och inte i tjänsten.


Join our Silver members when you collect 25,000 Tier Miles or take 25 flights**, and access a new range of advantages and courtesy services.
 

johhenrik

Medlem
Ok befarade att det var så. Tycker dock inte att det riktigt framgår att det skall ske på 12 månader. Det måste innebära att jag tappar Tier miles som är över ett år gamla då eller? Då är nog inte Emirates så bra för mig i längden då jag inte reser så ofta och inte i tjänsten.


Join our Silver members when you collect 25,000 Tier Miles or take 25 flights**, and access a new range of advantages and courtesy services.

Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Detta system är ju bättre än vad som vanligtvis är hos alla andra. Tier miles är inte samma sak som Skyward miles. Tier miles har bara med kvalificering av status att göra. Att de försvinner efter 12 månader innebär inte att du förlorar dina Skywardspoäng som du kan köpa resor för etc.
 
Ok befarade att det var så. Tycker dock inte att det riktigt framgår att det skall ske på 12 månader. Det måste innebära att jag tappar Tier miles som är över ett år gamla då eller? Då är nog inte Emirates så bra för mig i längden då jag inte reser så ofta och inte i tjänsten.


Join our Silver members when you collect 25,000 Tier Miles or take 25 flights**, and access a new range of advantages and courtesy services.

I de fleste bonusprogrammer har TieMiles, TP, basispoint en hvis levetid, ofte 12 måneder eller resten af indeværende kvalifikationsår.

Hos Emirates skal man altid have mindst 25.000 tiermiles der maks er 12 måneder gamle for at være silver.
 
Toppen