Senaste nytt

Det lilla extra som spelar roll...

johhenrik

Medlem
Jag kom precis på en grej som hände mig senast som jag flög med Emirates. Jag stod i businesskön på Arlanda och det var ett par framför mig med MÅNGA väskor. De var från Swedavia VIP och checkade in väskor åt en massa folk. Iaf, när jag stod där så såg den snubben från Emirates att det skulle ta ett tag för mig. Jag hörde hur han sa till incheckningsagenten brevid, i Eco att han skulle ta mig mig före de som stod i vanliga kön (som var lååååång). Iaf, det funkade riktigt snyggt, jag kom fram fort. Jag blev väldigt nöjd med hur de hanterade mig. En liten grej som spelar roll för en premiumpassagerare, Men, det var inte det som jag ville berätta, utan det snygga hände sen. När jag gick från loungen till gaten, så hade boarding redan börjat. Det var en lång kö och jag knallade frammåt för att se om det fanns en chans för mig att komma förbi kön. Medan jag gick fram mot disken så stod samma kille där, han såg mig, sa genast, välkommen och pekade mig runt disken på andra sidan. Jag behövde aldrig visa biljett eller något, utan bara kliva på planet. DET kallar jag snygg service! En sådan liten grej, där han kände igen mig och bara lät mig gå före, utan att jag ens frågat.

Det är ju väldigt vanligt att man ramlar på sin check-in agent vid gaten, men ovan har jag aldrig varit med om innan.
 
Cool! Jeg har prøvet noget lignende ved boarding i Frankfurt med Asiana og det giver bare det lille ekstra.

Men rigtigt dejligt at læse at Emirates bløde produkt holder rigtigt høj standard på en out-station som Arlanda - ingen tvivl om at flyene er top notch, men det har været mit indtryk at servicen kan kan være både og.

Måske man snart skulle prøve Emirates... :)
 

johhenrik

Medlem
Cool! Jeg har prøvet noget lignende ved boarding i Frankfurt med Asiana og det giver bare det lille ekstra.

Men rigtigt dejligt at læse at Emirates bløde produkt holder rigtigt høj standard på en out-station som Arlanda - ingen tvivl om at flyene er top notch, men det har været mit indtryk at servicen kan kan være både og.

Måske man snart skulle prøve Emirates... :)

Jag har bara haft bra service på Emirates. Men jag brukar applicera Senators golden rule: ett leende till personalen gör så mycket. :)
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
johhenrik,
Instämmer att det var snyggt skött av Emirates!

Det är dessa små detaljer som gör att man väljer vissa bolag framför andra.
Personligen känner jag att man hellre spenderar mer pengar på ett bolag som man vet hanterar sina kunder på ett bra sätt :)

Btw,
Testade inga nya ställen i Dubai på din senaste resa? :) Funderar på att bege mig dit snart igen..
 

jumbooze

Medlem
Liknande service på JFK med TAM F, så fort de (samma tjej som mötte upp "curbside") såg mig i folkhopen så lotsades jag igenom hela hopen och alla band lyftes och jag guidades ombord smidigt och med stort leende.
Boa dia senhor Jumbooze, Bemvindo ;D
 

johhenrik

Medlem
Liknande service på JFK med TAM F, så fort de (samma tjej som mötte upp "curbside") såg mig i folkhopen så lotsades jag igenom hela hopen och alla band lyftes och jag guidades ombord smidigt och med stort leende.
Boa dia senhor Jumbooze, Bemvindo ;D

Tänk vad enkelt det är att ge en bra upplevelese. :) Det kostar dem inte en spänn och man känner sig "speciell". :)
 

Magnus_K

Medlem
johhenrik,

Förstår det, blir ju så när man är där ofta.
Är sugen på att testa ngt nytt hotell nästa gång får se vad det blir...
Lite sugen på One & Only Palm .
 

Alx

Medlem
Kul! Det är ju såna där små gester som oftast gör den största skillnaden. Den där oväntade extraservicen som inte kostar någon någonting mer än ett leende och lite omtanke om kunden.
 

rvarttinen

Medlem
Haft liknande upplevelser med AF:s markpersonal på SFO. De kan lägga ned rätt mycket energi på att få det bra. Sist ordnade de med en uppgradering som inte skulle gå och lite annat så jag var beredd att skicka dem en bukett när jag kom hem - tyvärr går inte det upplyste mig kundtjänst (de får inte ta emot något) men det skulle framföra min tacksamhet och att jag var mycket nöjd med hur de hade ordnat med allt.
 
Toppen