Senaste nytt

Problem med SAS Diners Club och Uniteds hemsida? (använda i USA)

Flood

Medlem
Jag har haft problem några gånger med att United inte accepterar mitt SAS-diners som betalning. Det blir rött och meddelande om ogiltigt kort-nummer. En kollega hade samma problem igår.

Någon annan? De skall ju ta Discover-kort enligt hemsidan, då ingår väl Diners?
 

Heja

Medlem
Jag har haft problem några gånger med att United inte accepterar mitt SAS-diners som betalning. Det blir rött och meddelande om ogiltigt kort-nummer. En kollega hade samma problem igår.

Någon annan? De skall ju ta Discover-kort enligt hemsidan, då ingår väl Diners?

Det har varit samma sak för mig. Däremot gick det att betala med Diners när jag skulle göra en ombokning av biljetten per telefon.
 

obs

Medlem
Jag har haft problem några gånger med att United inte accepterar mitt SAS-diners som betalning. Det blir rött och meddelande om ogiltigt kort-nummer. En kollega hade samma problem igår.

Någon annan? De skall ju ta Discover-kort enligt hemsidan, då ingår väl Diners?

Jeg har for et par uger siden anvendt mit SAS Diners Club kort til at betale en billet hos United, så det skulle fungere.

Men jeg har ved en tidligere lejlighed oplevet andet steds at DC kortet ikke kunne anvendes, trods at betalingsmodtager angiveligt også modtog Discover kort.
 

Hall

Medlem
Europeiska Dinerskort befinner sig ibland i en gråzon i USA, ofta går det som antingen Diners eller Discover men ibland inte alls även om butiken tar båda.
 

Flood

Medlem
Tror jag löste det för United i alla fall. Går man in och väljer att använda den amerikanska versionen av siten funkar det med Diners, då finns både Diners och Discover att välja på som betalalternativ. Går man in via den svenska versionen kan man bara välja Discover och då funkar det inte.
 
Toppen