Senaste nytt

Sitta mot varandra och äta måltid i First class, hur ofta händer det i verkligheten?

Dr. Miles

Expert
Text från: En första titt på Air France nya långdistansstolar - BusinessClass.se

Jacob skrev:
Första klass – La Première
.
.
Framför stolen finns en ottoman som kan användas som besöksstol, exempelvis om man har en medresenär och vill äta tillsammans. Annars fungerar ottomanen som fotstöd. En stor del av den nya kabinen är skapad i läder, såväl kabinväggarna och gardinomtagen som huvudstödet och armstöden.

Text från: Fler unika bilder på Etihad First Suite - BusinessClass.se
Jacob skrev:
Etihad First Suite
.
.
Framför stolen finns även en ottoman, även den tillverkad i Poltrona Frau-läder och betydligt större i storlek än den som finns idag i Diamond First. Ottomanen kan använda som besöksstol om två personer vill äta tillsammans men fungerar i övrigt som fotstöd till stolen. Under natten blir ottomanen en del av sängen. Under ottomanen finns även gott om utrymme för förvaring av handbagage.

Jag är fullt medveten om det är "möjligt" att sitta mot (ej bredvid) varandra och äta middag tillsammans i First class stol. Det står ofta i broschyren men min fråga är: Hur ofta händer det?

När jag har rest i First class och sett ett par som reste tillsammans, då satte de bredvid varandra i mittenraden och åt men jag har aldrig sett någon satt mot varandra och åt.

Här finns några bilder från japansk reseblogg som visar att folk sitter mot varandra och äter i First class.

I Lufthansa First class
http://img.4travel.jp/img/tcs/t/pict/500/28/31/17/500_28311772.jpg?1362328248
『ルフトハンザ A380 ファーストクラスで行く親子三人イタリア旅行 その1』 [ローマ]のブログ・旅行記 by tt1957さん - フォートラベル

I Cathay Pacific First class
http://img.4travel.jp/img/tcs/t/pict/500/24/55/94/500_24559489.jpg?1329262576
『初めてのフィリピン』 [セブ島]のブログ・旅行記 by ノムノムさん - フォートラベル

Vad är er erfarenhet? Både om er själva och om hur andra gjorde som ni har sett.
 

agehall

Medlem
Jag har aldrig förstått hur man ska få plats med allt skrot på bordet om man är två. Det är ju svårt när man är ensam...
 

doc

Medlem
Jag tyckte inte det var något problem i BA First när jag gjorde det på en B744 på BA39 till PEK. Dock var det inte jag som satt i buddy seat. Provade att sitta där själv på ett annat flyg och då var det lite trångt för axlarna. Ska se om det är bättre i A388.
 

David

Medlem
Två gånger har jag uppmärksammat detta. Båda gångerna Thai A346, en av dem idag.

Borden i Thai gamla F är riktigt stora så det borde funka bra även med massa glas, brödkorgar etc.
 

Alx

Medlem
Jag och sambon har käkat mittemot varandra på CX F & TG F. På TG skedde det dock i loungedelen av A380 som spärrades av och dukades upp bara för oss, mycket trevligt!
 
Toppen