Senaste nytt

Business Class / First Class från Köpenhamn till SanDiego - bästa resan?

Olof

Ny medlem
Hej alla kunniga,

Jag har ca 800 000 SAS Eurobonus poäng att använda. Jag vill flyga lite lyxigt med familjen (2 vuxna och 2 barn - 4år & 1,5år), från Köpenhamn till San Diego i Business Class kring mitten av mars och hem runt den 26:e- datum är flexibla.

Jag har provat att registrera mig på ANA Mileage Clubs webbsida enligt förslag från tidigare inlägg på Businessclass.se. Det går dock inte att söka om man inte har några poäng/miles insamlade....vet ej riktigt varför och hur jag får det tyvärr? (ngn har skrivit en kommentar att detta har ändrats nyligen).

Har ringt SAS, men man får inte mycket hjälp och känner inte att de hjälper en att få ut det bästa. Är det någon som har kunskap och möjligtvis lite tid att lägga på att komma med ett bra förslag, så att vår familj får ut så mycket som möjligt av vår resa.

SAS pratade om att det fanns Economy extra till Chicago och sen first till San Diego för 4 säten för 408 000. Ett annat alternativ skulle vara att flyga Business via Frankfurt (som jag har läst i tidigare forum skulle vara bra?) och San Fransisco (två stopp men med högsta klass hela vägen). det senare skulle kosta 580 000, tror jag.

Oerhört tacksam för hjälp!
/nybörjaren på Businessclass.se
 

twiggs

Medlem
Platser som är tillgängliga för bonusresor är rätt begränsade, speciellt i högre klasser. Hittar du hela tre-fyra biljetter hos Lufthansa i Business/First till San Diego så är det väl bara att gratulera.
 
Last edited:
Jag har provat att registrera mig på ANA Mileage Clubs webbsida enligt förslag från tidigare inlägg på Businessclass.se. Det går dock inte att söka om man inte har några poäng/miles insamlade....vet ej riktigt varför och hur jag får det tyvärr? (ngn har skrivit en kommentar att detta har ändrats nyligen).

Här finns tips på hur du ska göra:
http://www.businessclass.se/star-al...ce-award-biljetter-med-ana-tool.html#post6298

(man får göra en liten workaround genom att först söka efter en ANA resa och sen klicka på "partner search". Testade senast häromdagen och det gick fint.
 

kristerj

Medlem
SAS pratade om att det fanns Economy extra till Chicago och sen first till San Diego för 4 säten för 408 000. Ett annat alternativ skulle vara att flyga Business via Frankfurt (som jag har läst i tidigare forum skulle vara bra?) och San Fransisco (två stopp men med högsta klass hela vägen). det senare skulle kosta 580 000, tror jag.

Vill du åka bekvämt låter resan FRA-SFO bra, dock blir det en ganska lång flygning för barnen, så lägg in lite tid emellan bytena så de får "springa av sig ". Du missar dock "barnrabatten" på SAS (50% av ordinarie bonusuttag) när du åker med andra *A bolag, men business på LH är ändå bra mycket trevligare än Econ Extra på SAS. Tror precis som twiggs att det är svårt att hitta 4 business biljetter på samma flyg.
 
Förslag: Routa via FRA-ATL (Frankfurt-Atlanta) avseende den interkontinentala sträckan. Enligt min erfarenhet verkar FRA-ATL sträckan ofta(re) ha bonustillgång även när alla andra LH destinationer är fullbokade.

Där finns, i skrivande stund, 4 (2vuxna+2barn) Star Alliance bonusbiljetter mellan FRA-ATL med LH utresa: mitten av Mars och hemresa 26:e Mars. Finns också gott om platstillgång i Business CPH-FRA och även inrikes vidare till San Diego eller LAX.

Som Bjornstrom föreslår ovan, använd ANA för att extrahera alla flygdetaljer (datum, tid, flight), för respektive sträcka och ring sedan SAS och be dom boka dessa.
 

MartinH

Medlem
Det finns 4 F tillgängligt!
mars 12 LHR-SFO
Finns tyvärr ingen chans att få alla sträckor i F så det blir lite "slöseri" med poäng, men detta är det längsta benet ni kan ta (hittar inget EU-LAX) så lite mening finns det med det.
Hittar lite olika hem i C (x4)
mars 24 YYZ-DUS
mars 25 ATL-FRA
mars 26 ORD-FRA
mars 26 ORD-MUC
Sen får man ju pussla ihop dom kortare sträckorna också förstås.

Lycka till!
 
Toppen