Senaste nytt

Har du indchecket bagage når du rejser?

Hvor ofte har du indchecket bagage?

  • Aldrig

    Votes: 5 9,6%
  • Sjældent

    Votes: 25 48,1%
  • Ofte

    Votes: 14 26,9%
  • Altid

    Votes: 8 15,4%

  • Total voters
    52
Som en afstikker af den her: http://www.businessclass.se/forum/ovriga-nordiska-flygbolag/13990-dreamlinerelaendet-foer-norwegian-verkar-aldrig-ta-slut-14.html#post248395 synes jeg det kunne være interessant at høre hvor meget bagage i andre har med.

Selv plejer jeg at checke et stykke bagage ind når jeg er udenfor Europa i mere end en uge. Jeg er dog blevet noget mere bevidst om mulighederne for at nøjes med håndbagage, ofte får man en form for laundry-credit og det rækker fint til at få vaske lidt småting undervejs.

Ofte kan det jeg har med sagtens være i en carry-on når jeg tager hjemmefra, men jeg har en dårlig vane med at samle sko, tøj, souvenirs, amenity kits, PJ's osv. Op undervejs - så er det nemmere for mig at have kufferten med fra start af end at skulle til at købe en ny hver gang.

Så hvor ofte har du indchecket bagage?
- Skriv gerne et par linje til at uddybe
 

Trox

Medlem
Endast på semesterresor utanför Europa, eller när jag ska vara borta under mer än fyra dagar.
 

jumbooze

Medlem
Extremt sällan, det är bara när en god flaska rom eller liknande inhandlats på resan som det blir till att köpa en skräpväska och skicka ner. Ibland tänker jag att jag ska ta skicka ner än väska och sedan packar jag om & sållar bort så att jag klarar mig med handbaggage.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Aldrig/så sällan att jag inte ens kommer ihåg sist.
 

nota bene

Medlem
Jag flyger ibland med varor eller vätskor i jobbet, och då blir det incheckat. Kanske 30% av Europaflygningar. Utomeuropa blir det incheckat bagage om det inte är weekend. Checkar även in om jag är borta mer än ca 5 dagar.
 
Tillägg på det: någon tråd om tidklockning för försenat bagage? Hittar en del. Jag hade försenat bagage till Berlin häromveckan varpå jag var tvungen att köpa diverse kläder. Jag vet inte när bagaget kom fram, annat än att det stod i hotellreceptionen kl 05 när jag svinat klart på byn. SAS tjänst WorldTracer hade ingen tidinfo om när bagaget faktiskt kom fram.

mvh
Ulf
 
Toppen