Senaste nytt

Avbokning och förvirrad ombokning

011430121

Medlem
Den 8 januari skall jag göra min femte longhaul med BA inom 9 månader, blev för ett år sedan övertalad av en BC medlem att satsa på BA utöver mitt resande med *A.
Jag har mycket stort förtroende medlemmen, och mina resor har givit mig BA silver och tanken var att komma upp i BA guld under nästa år, ja loungen på LHR lockar, har haft förmånen att bli gästad där när vi var på BC resan till Cardiff.

Vid de resor som jag har gjort eller skall göra med BA longhaul har det hittills bara varit strul med bland annat 14 timmars försening från BKK, blev kompenserad enligt EU 261/2004 med 5,600 kronor, vid resa till EWR blev flyget från ARN försenad 1,5 timme så blev ombokad till JFK landade 3 timmar försenad.
I Juli har jag en bokning till BKK tidtabell ändrad till avgång 2 timmar före original bokningen.
Kommer i November att åka igen till BKK ändrad avgång nu senare lagd med 1,25 timme mot original bokningen, tycker att jag har kort transfer på LHR, men den är nog inom MCT eftersom det är BA som har ombokat mig.

Detta blev långt innan jag kommer till den senaste tidtabells ändringen.
Var bokad ARN-LCY-JFK den 8 jan med retur den 12 jan.
Idag kom ett mail från BA att ARN-LCY är inställd och jag är ombokad till LHR med ankomst kl 13,35 nu är det så att jag är bokad och den bokningen ligger kvar, skall åka med BA001 klockan 09.50.
På returen landar jag klockan 07.15 på LCY, även den dagen är LCY-ARN inställd, och jag är ombokad från LHR klockan 07.15!

I mailet står det att jag kan avboka resan om jag inte accepterar ombokningarna

Har fortsatt förtroende för BC medlemmen som drog in mig BA träsket, men jag skulle aldrig avslöja honom i DENNA tråd om någon är nyfiken på vem det är.
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Har fortsatt förtroende för BC medlemmen som drog in mig BA träsket, men jag skulle aldrig avslöja honom i DENNA tråd om någon är nyfiken på vem det är.

Otur kan alla ha även om din har varit åt det mer extrema hållet, och ja du kan lugnt ha fortsatt fullt förtroende för medlemmen, det är ju liksom inte doc Airlines... :D
 

011430121

Medlem
Ditt problem är att du har alldeles för lång framförhållning :)
Senator, jag har tänkt i de banorna själv, i hela mitt liv så har jag planerat min kalender och lever efter planeringen, vissa personer har svårt med mina planeringar.
En annan egenskap hos mig är när jag har bestämt ett möte med någon så håller jag tiden, blir irriterad på om motparten inte kommer i tid eller ställer in i sista minuten.
Nu blev det mycket OT.

Åter till ämnet, skall ringa till BA och försöka ändra datum, detta är en resa bara för att åka BA 001/002.
 

agehall

Medlem
Problemet är nog att BA gjort rätt så rejäla ändringar av sina scheman för vintertidtabellen 14/15 och därmed har en massa flighter fått ändrade tider. Det du ska göra är att ringa BA och be dem flytta din connections till/från LHR så att du har ett antal timmar att ta dig mellan LHR och LCY. Sedan är det bara att se detta som en bonus, för loungerna är bättre (dvs de existerar!) på LHR. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Eftersom du inte kommer till LCY på morgonen annat än att bo i närheten av LCY så kommer nog valet stå mellan att bli helt ombokad till LHR eller övernatta. Jag tror BA kommer boka om dig till en flight till LHR dagen innan men att få dom att erbjuda hotell är jag mer tveksam till. Men du kan ju försöka.

För övrigt verkar du råka ut för lite väl många ändringar tycker jag men de senare tror jag mer beror på att det är i anslutning till helgerna och då är det oftare mer ombokningar

Jag har inte ens råkat för samma mängd flyttar hos de amerikanska bolagen som brukar vara mästare i konsten att flytta runt flighter.

Hoppas allt löser sig (till det bästa)
 

agehall

Medlem
Personligen tycker jag det är skönt med ett pit-stop i London efter ARN-HEL-LHR innan man beger sig till LCY. Sover oftast ute på Hilton vid LHR och tar sedan taxi till LCY dag 2.
 
Har gjort 12 longhaul segment med BA inom kort och minns inte en enda försening. Jag minns dock en försening i shorthaul som kostade mej en ny biljett (två back-to-back biljetter utan buffer för förseningar).
 
Jag blir bara försenad med BA när min bättre hälft är med, vet inte riktig om jag skall byta ;-)

Och jag bokar nästan alltid med så kort restid som möjligt som mål, vilket innebär att det blir tight av och till.
 
Toppen