Senaste nytt

Ny Rute Oslo- Miami med Viking International Airlines

Dr. Miles

Expert
För er som undrar om vad Viking International Airlines är.

Profile on Viking International Airlines | CAPA - Centre for Aviation

CAPA skrev:
Viking International Airlines is a Norwegian start-up carrier that plans to provide passenger and freight charter services from its hub at Lakselv Banak Airport to destinations in the US and Asia. It is believed that the start-up will primarily focus on freight charters utilising Boeing 747F equipment but will also operate 747 'Combi' aircraft for its proposed passenger services. Viking plans to operate a fleet of five 747 aircraft.
 
A

Aurora

Guest
Evt mellomlanding i Lakselv, kan gi muligeter for å prøve 747 på domestic i Norge OSL-LKL? Eneste interessante med denne nyheten for min del.. hehe :cool:
 
Kommer de overhovedet i luften?

5.500kr for en T/R over atlanten i en 25 år gammel 747 er ikke ligfrem nogen fantastisk deal...
 

bhen

Medlem
Jag vet inte om det är fler sunkiga lågprisbolag i Norge än Sverige, eller det är väl väldigt subjektivt ja,heh.
Men tror det är en större andel folk med lite för mycket nytjänade pengar som de måste prova bränna på olika mindre bra sätt.

Rent generellt är det många som gjort fina pengar på entreprenörskap inom fiske- och oljeindustrin här sista 40 åren.
Sånt smittar och inspirerar andra till att pröva på kan jag tro.

Den flyglinjen tror jag som de flesta andra väldigt lite på ..
/b
 
Toppen